Vals beschuldigd diefstal

fearomox
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Vals beschuldigd diefstal

#1 , 27 sep 2019 09:43

Ik ben 25 jaar en tot mijn 19 jaar ben ik opgegroeid met mijn 10 jaar oudere halfbroer bij mijn moeder. Mijn ouders zijn gescheiden en ik zag mijn vader een weekend om de twee weken.
Mijn moeder had een 12 jaar oudere broer, mijn nonkel en ook mijn peter waar ik een heel goede band mee had. Omdat mijn nonkel zelf geen kinderen had met zijn vrouw hielp hij mijn moeder op financieel vlak met mij en mijn broers opvoeding.
Omdat het niet goed ging op mijn school is het tot een ruzie tussen mij en mijn moeder gekomen toen ik 19 was waardoor ik niet meer welkom was thuis. Vervolgens heeft zij mijn spaarrekeningen geplunderd. Hier is nog steeds een rechtszaak over lopende.

Hierdoor is er een soort scheiding in de familie gekomen. Mijn nonkel wou dus ook geen contact meer met mijn moeder omdat ze dat had gedaan en omdat een groot deel ook geld was van hem dat hij voor mij spaarde. Mijn broer daarentegen (hij heeft geen andere familie zoals ik mijn vader heb) heeft mij laten vallen en partij gekozen van mijn moeder.

Intussen zijn we 6 jaar later en is mijn nonkel na een lange periode in het ziekenhuis afgelopen week overleden. Voor mij was het een heel pijnlijke gebeurtenis, ook omdat ik wist dat ik na 6 jaar mijn halfbroer ging terug zien.
De dag na zijn dood gingen we naar het ouderlijk huis met zijn vrouw (mijn tante), haar zus & broer en mijn broer en ik om zijn begrafenis te bespreken met de begrafenisondernemer.
Als de begrafenisondernemer weg is ga ik even naar mijn huis om te eten en keer terug naar het ouderlijk huis om mijn tante op te halen om mijn nonkel bij de begrafenisondernemer nog een laatste keer te gaan groeten. Als ik mijn tante terug bij het huis afzet zie ik haar zus in huis voor TV zitten en zegt mijn tante dat zij een sleutel heeft van het huis.

Later op de avond krijg ik telefoon van mijn broer dat wij worden beschuldigd van diefstal in huis van juwelen en geld. Hij benadrukt mij dat hij dat niet heeft gedaan. Ik heb het ook niet gedaan. Vervolgens belt de broer van mijn tante mij om mij te beschuldigen en zegt dat ze naar de politie gaan. Ik rij naar het huis en wacht buiten tot ze terug zijn van de politie, ze roepen op mij, zeggen dat ik lieg en niet meer welkom ben op de begrafenis. Mijn broer komt toe en geeft toe dat hij een aantal dingen heeft genomen omdat hij dacht dat deze van mijn nonkel waren. Er blijken nog items te ontbreken en daar word ik van beschuldigd. Ik heb niets genomen maar ze willen mij niet geloven.

Ik ben niet meer welkom op de begrafenis, ze hebben mij van het rouwkaartje geschrapt, ik krijg een contactverbod, en ze hebben klacht ingediend bij de politie.

Wat kan ik hier tegen doen? Ik voel mij enorm gekwetst, en vind het zo erg dat ik geen afscheid kan nemen van mijn nonkel terwijl ik zijn enige echte familie ben!
Moet ik afwachten tot de politie mij contacteert? Mag ik zelf naar de politie stappen? Kan ik hier klacht voor indienen voor valse beschuldigingen en mij weg te houden van een begrafenis?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fearomox
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 sep 2019 11:35

Update: net telefoon gehad van mijn tante dat de klacht tegen mij is ingetrokken en dat ik welkom ben op de begrafenis.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”