Stalker

J.Danyi
Topic Starter
Berichten: 69

Stalker

#1 , 17 sep 2019 19:26

Hallo,

Ik heb een maand geleden een camera verkocht aan iemand.
kamera kwam met 3 lenzen 2 batt en tas.
Persoon kwam bij mij thuis om het item te bezichtigen.
Ik heb hem 30 min lang alles uitgelegd hoe alles werkt alsook alles uitgetest.
De camera heb ik hem zelf laten uittesten. Hij ging daarna nog naar huis om een beslissing te nemen of hij het zal kopen.
Na 30 min kwam hij de kamera aankopen. Volgende dag om 20:00u kwam hij terug waarbij ik de deur een beetje opendeed om te vragen wat hij wilt. Hij wou hij zijn geld terug omdat zijn familielid die uitgetest heeft en zei dat die een bepaalde functie niet had maar zelf heb ik hem daarin ook niet begrepen toen hij mij dat kwam zeggen aangezien ik geen verstand heb van camera's. Daarnaast zei hij dat een lens een mankement had. Ik heb geweigerd om hem terug te betalen want de camera was in perfecte toestand. Daarbij kreeg hij zijn uitleg en tijd om een beslissing te nemen op zijn gemak. Ik kan ook natuurlijk niet weten of dat hij die mankement niet heeft veroorzaakt en dat hij niet weet wat hij wil kopen is niet mijn zorg. Daarbij kwam hij pas om 20;00 met de klacht. Nu ik moet zeggen dat hij mijn deur heeft met kracht opengedaan en kwam in mijn huis terecht vol agressie ookal heb ik hem dat niet toegestaan. Ik heb hem gezegt dat hij naar buiten moet gaan maar hij weigerde. Ik heb dus mijn gsm genomen en alles opgenomen terwijl hij in mijn huis zat. Ik heb ook de politie gebeld maar hij is weggelopen voordat de politie kwam. Politie natuurlijk heeft niet veel kunnen doen, die zei nog ja je hebt de deur opengedaan en had hij dus niets misdaan in hun ogen. Deze persoon is hier een week geleden geweest als ik niet thuis was en alleen mijn 15 jarige dochter thuis was. Ze heeft hem horen roepen aangezien ons raam open was in ons slaapkamer. Ze zei dat hij zijn hoofd tot in ons huis stak en zo riep. Dochter heeft zich natuurlijk opgesloten in ons badkamer. Vandaag was deze persoon weeral hier maar ik was niet thuis alleen mijn vrouw en kinderen. Mijn vraag is of hij op mijn oprit mag komen en in mijn huis zonder mijn toestemming? En wat ik kan doen zodat hij op zijn plaats gezet wordt. Op deze manier kunnen wij niet veilig leven. In mijn opgenomen video zei die nog dat het nog niet gedaan was wat ik als dreiging beschouw. Als ik mijn deur nu open doe is dat voor mezelf en niet voor hem. Ik kan ook mijn deur opendoen voor mijn uitgenodigde persoon of familielid maar dat betekent niet dat ik hem uitnodig. De gedachte dat iemand kan zeggen 'jah je deed de deur open dus was hij uitgenodigd' is ziek al is dat dan zo wettelijk bepaald.
Wat zijn mijn opties?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 17 sep 2019 21:56

Aangifte doen bij politie voor huisvredebreuk en zeker voor belaging.
Als u hem in de gang hebt gelaten dan is dat niet strafbaar.
Als hij is binnengedrongen door de deur verder open te duwen of tegen u te duwen is het wel strafbaar want met geweld.

J.Danyi
Topic Starter
Berichten: 69

#3 , 17 sep 2019 22:21

Heb hem zeker geen toelating gegeven om in mijn gang te komen. Hij duwde de deur en zette zijn voet binnen om de deur tegen te houden en dan na agressiegebruik kwam hij volledig binnen in mijn huis in mijn intieme zone (dicht tegen me) riep en dreigde hij met slaag. Ik wist dat ik mij kalm moest houden want anders zou ik voor mezelf problemen creëren. Moest dit weer gebeuren zou ik zelfverdediging gebruiken om mogelijke incidenten te voorkomen! Kan ik ook ervoor zorgen dat hij op vb: 100m niet in mijn zone mag komen alsook mijn huis? Bedankt voor uw reactie

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”