Diefstal

snea
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Diefstal

#1 , 28 aug 2019 14:04

Beste lezer

Ik ben al eerder op de forum gekomen, met vragen achter een 1ste keer diefstal.

Het gaat om mezelf, meerderjarig. De artikelen hadden een waarde van € 52 en zijn meteen terug betaald. Op de forum werd er gezegd dat het wellicht niet vervolgd zou worden door het parket. Dit omdat ik heb meegewerkt, toegegeven en alle schade meteen heb terug betaald.

Nu vroeg ik mij enkel af, hoe lang duurt het voordat er een brief aankomt thuis (ingeval dat het wel word vervolgd)? En is dit een aangetekende brief of gewoon simpel in de brievenbus. Daarnaast ook de vraag, stel ze besluiten om geen boeten te geven. Wordt er dan nog steeds een brief gestuurd om dit te laten weten of wordt er echt enkel een brief gestuurd als er een boete aan hangt.

Een duidelijk antwoord zou echt helpen, het is ondertussen bijna een maand geleden en ik word echt gek van het wachten

Alvast bedankt voor enige hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 28 aug 2019 16:13

Aangezien u niet verhoord bent (cfr eerste bericht) is er waarschijnlijk een vpv (vereenvoudigd pv) opgesteld. Hier hoor je niets meer van. Best eens contact nemen met de lokale politie die de feiten vaststelde en bevragen of er inderdaad een vpv is opgesteld.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 29 aug 2019 13:07

Een duidelijk antwoord zou echt helpen, het is ondertussen bijna een maand geleden en ik word echt gek van het wachten
In België hoor je als dader niets meer als Parket ook niets (meer) doet op strafrechtelijk vlak
(Als klager krijgt je nog te horen of er geseponeerd is ...)

Geen nieuws is in dat opzicht dus goed nieuws.


Nadeel van de trage werking van justitie, is wel dat het ook lang kan duren voor je bericht krijgt dat je wél vervolgd zal worden.
Maar zoals Issued al stelt: je hoort hier normaal weinig of niets meer van.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”