Verbeurdverklaring drugswinsten terugbetalen?

Kameel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verbeurdverklaring drugswinsten terugbetalen?

#1 , 21 aug 2019 05:04

Heb een penale boete gekregen van 5000 waarvan 1000 met uitstel, en een verbeurdverklaring van 110.000 euro. Dat was de omzet van de handel zogezegd en zeker geen netto winsten.

De penale boete is geen probleem maar moet ik ook de verbeurdverklaring terugbetalen?
Normaal was mijn auto ook verbeurd verklaard maar ik heb gisteren een brief gekregen dat ik hem mag afhalen in een depot van de politie.


Brieven van boete's heb ik nog niet ontvangen mits ik nog niet zo lang uit de gevangenis kom.

Kom ik nog in aamerking voor een hypotheek lening bij de bank als er mij zo een monsterafbetaling boven het hoofd hangt?
Ben 24j en zie het niet echt zitten om de rest van mijn leven te huren en boete's af te betalen voor fouten die ik in mijn prille jeugd heb gemaakt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 21 aug 2019 08:59

Is het verbeurd verklaarde geld in beslag genomen of is dat door jou opgedaan?
in het laatste geval zal je de som dienen terug te betalen aan de staat.

Zulke schuld is zichtbaar voor de banken en ik vrees dat er weinigen staan te springen om je hierbij een hypothecair krediet toe te kennen. ik denk eerlijk gezegd geen enkele bank.

helaas zullen je je capriolen een hele tijd meesleuren vrees ik.

LeenW
Berichten: 12818

#3 , 21 aug 2019 09:44

Waarom zou men naar winst moeten kijken in plaats van omzet? Het bedrag is ook geen lachertje dat men het als "jeugdzonde" kan kwalificeren.

Lees hier eens:
https://www.elfri.be/artikel/verbeurdverklaring

Reclame

Kameel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 aug 2019 16:04

Opgekuist, zulke reacties zijn echt niet nodig

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 aug 2019 16:15

een afbetaling van boetes of van andere zoals verbeurt afbetalingen deze worden zeker mee genomen door elke bank, een ban kijk wat u per maand aan inkomsten geeft en wat je per maand moet betalen, als daar voldoende overblijft dan kan je eventueel een krediet krijgen .
Let op een bank is NOOIT verplicht om iemand een lening toe te staan, een bank is ook een handelaar die kredieten verkoopt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kameel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 aug 2019 16:17

Als is 2000 netto verdien zal het dan wel nog mee vallen zeker.
Heb maar 120k nodig om iets schappelijks te kopen (eigen vermogen). In relatie is dat nog eens gedeeld door 2.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”