Stalking per email en lastigvallen van Facebook contacten

Techneutje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Stalking per email en lastigvallen van Facebook contacten

#1 , 10 aug 2019 23:12

Na een korte relatie word ik en diverse vrienden van mij na 6 maand nog steeds lastig gevallen via berichtjes via facebook en email door mijn ex vriendin.Het gaat hier om een hoop beledigingen en het sturen van berichten naar mensen uit mijn vriendschapslijst waar ze niet mee bevriend is of ze niet kent ,om mij slecht te maken en haar beklag te doen over haar gevoel misbruikt te zijn in de afgelopen relatie. Ze stuurde ook beledigingen tegen over de mensen die ze contacteerde. Toen ik merkte via berichten die ik doorgestuurd kreeg van vrienden waarin ze haar beklag deed over mij aan voor haar relatie ,wat toch wel een overdreven reactie was volgens mij.Heb haar hierover aangesproken om te zeggen dat dit niet door de beugel kon en het moest stoppen met mij en mijn vrienden te contacteren.Na haar te blokkeren op sociale media en mijn telefoon bleef ze mij bombarderen met beledigende email en verwijten naar mij, mijn familie en vrienden.Tot op heden ontvang ik nog steeds 10 tallen emails per dag en berichten van mensen waarbij ze mij en anderen beledigt. Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels of ze wel toerekeningsvatbaar is want zo een daden zou een normaal persoon niet doen.Kan dit ergens gecontroleerd worden of ze ontoerekeningsvatbaar is verklaard en toch vrij rondloopt? Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik zou klacht willen neerleggen en ze dagvaarden omdat dit mij en anderen schade toe brengt, maar weet niet of dit mogelijk is als ze ontoerekeningsvatbaar is verklaard.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 10 aug 2019 23:15

Klacht indienen bij de politie wegens belaging. Geen dagvaarding nodig.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 10 aug 2019 23:17

Of ze al of niet toerekeningsvatbaar is doet niet ter zake.
Ga aangifte doen bij politie voor belaging en laat de andere vrienden en familie hetzelfde doen. Jullie kunnen misschien best samengaan met enkele. En dan een afspraak maken voor de rest.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”