Oproep tot verhoor - mondelinge bedreiging met bevel of voorwaarde

Kiekeboe__
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Oproep tot verhoor - mondelinge bedreiging met bevel of voorwaarde

#1 , 15 mei 2019 15:22

Ik heb een vraag.

Ik heb een conflict gehad met een garagist in verband met een wagen van een vriend. Mijn vriend vroeg mij of ik iemand kende die zijn EGR kon herstellen. Toevallig kende ik iemand waar ik wel tevreden over was, ik heb deze jongen aangeraden en mijn vriend is daarheen gegaan. Na het herstellen kwam hij zijn auto terug ophalen. Conclusie; auto start niet meer. Garagist geeft aan dat dat niet zijn schuld is. Auto getakeld naar een erkende VW dealer en die geeft aan dat er met de computer geknoeid is. Kosten ; 3000 euro!

Vriend belt mij boos op, en vraagt of ik met hem kon praten aangezien hij in alle aard ontkent er iets mee te maken te hebben. Terwijl er duidelijk is aangegeven door de VW shop dat er geknoeid is: puntje bij paaltje. Meneer weigert om kosten te delen en ontkent. Ik voelde mij deels verantwoordelijk en werd redelijk boos. Gaf hem aan dat hij alsjeblieft er iets aan wou doen, al was het maar een geste om de kosten te delen. Meneer weigert en ik zei tegen hem dat we anders aangifte zouden doen via whatsapp. Meneer blijft weigeren en ik belde hem op en zij dat wij morgen anders naar hem zouden komen.

Niet met de intentie om iets te doen, maar gewoon te praten. Vervolgens blokkeert hij mij, dient aangifte in wegens mondelinge bedreiging onder bevel of voorwaarde. Vandaag uitnodiging tot verhoor gekregen.


Is dit een groot probleem?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mei 2019 15:27

Een groot probleem ??
Als hij dit opgenomen heeft, en daar zijn aardige woorden gezegd dan kan je wel een probleem hebben !
Iemand bedreigen hoort de politie niet zo graag.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kiekeboe__
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mei 2019 15:41

Een groot probleem ??
Als hij dit opgenomen heeft, en daar zijn aardige woorden gezegd dan kan je wel een probleem hebben !
Iemand bedreigen hoort de politie niet zo graag.
Ja, ik heb wel een woordenwisseling gehad, maar niet gedreigd met slaan of iets.

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 15 mei 2019 18:50

"als je die kosten niet op u neemt, komen wij morgen tot bij u!" Redelijk duidelijke bedreiging

GB2702
Berichten: 232

#5 , 15 mei 2019 19:49

Wordt zonder gevolg geseponeerd... Vorig jaar ook mondeling bedreigd geweest en die persoon heeft wel een verhoor gehad maar enkele weken brief gekregen dat er geen gevolg aan gegeven werd

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”