Ex op website geplaatst zonder toestemming

Jefvdb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ex op website geplaatst zonder toestemming

#1 , 13 mei 2019 23:39

Hallo iedereen,

Ik en mijn ex vriendin zij niet bepaald als goede vrienden uit elkaar gegaan. Een rekening die nog voor ons beide bedoeld was (van water) en waarvan zij dus nog de helft aan mij moest betalen (€200) werd na vele verzoeken van mij via mail, sms en brief niet betaald. Door dat dit ‘maar’ over €200 ging heb ik het uiteindelijk zo gelaten. Een half jaar later kreeg ik een uitnodiging van de politie om op verhoor te komen. In het huis van mijn ex (waar ze volop aan het renoveren zijn) werd er snachts een kassei door de venster gegooid en wat bouwmateriaal gestolen. Mijn ex wist er niet beter op dan uiteraard mij te verdenken waardoor ik op verhoor moest. Op het verhoor bleek duidelijk dat ik niet de dader was. Op straat werd ik een paar keer door vroegere ‘vrienden’ uitgemaakt voor stenengooier en ramenbreker terwijl ik dit niet gedaan had. Ik voelde mij hier absoluut niet goed bij en heb uit wraak iets gedaan waar ik nu spijt van heb. Ik heb in
naam van mijn ex (alleen voornaam en gsm nummer) een advertentie geplaatst op een website waarin zij zogezegd op zoek is naar seks. Ik heb deze advertentie dus 2x geplaatst op verschillende datums maar steeds na maximum 15minuten weer volledig verwijdert! Zij is hier achter gekomen en heeft klacht ingediend bij de politie. Ik ben op verhoor geweest en heb gezegd dat ik dit gedaan heb om ‘wraak’ te nemen. Ik had ook voor het verhoor al contact opgenomen met haar om mijn excuses aan te bieden. Op het verhoor zij de politie agent dat een eventuele rechtszaak afhangt van of er iemand dit voldoende vind om er een rechtszaak voor te starten. Wat is jullie mening? Kan ik hiervoor voorkomen en wat is de mogelijke straf?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jefvdb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mei 2019 23:50

Ik ben zelf nog nooit met de politie in contact geweest en heb een blanco strafblad! (Ben 25jaar)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mei 2019 10:25

dit is toch geen reden om voor de rechtbank te komen !!

Er gebeuren erger dingen die nooit voor de rechter komen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 mei 2019 11:37

#1 Dat uw ex u als mogelijke verdachte opgeeft, kan best. Bij haar aangifte vraagt de politie of ge iemand verdenkt ( is niet beschuldigen ). En in jullie geval zou dat kunnen ( ik zeg niet dat het, het geval is ).
En dan nodigt de politie u uit voor uw verklaring. En na uw verklaring was de zaak uitgeklaard ( volgens uw tekst ).
Wraak is nooit goed te keuren.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”