Gevangenis straf 8 maanden

Matthias2312
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Gevangenis straf 8 maanden

#1 , 13 mei 2019 20:46

Hallo , ik heb vandaag een gevangenisbriefje gehad dat ik mij binnen de 5dagen moet aanmelden voor een gevangenisstraf van 8 maanden , ik ben veroordeeld als medeplichtige aan een winkeldiefstal , ik had hiervoor een werkstraf gekregen maar deze heb ik niet volledig gedaan , nu krijg ik dus een straf van 8 maanden , mijn vraag is nu of ik effectief 8 maanden moet zitten of krijg ik na het bezoek een voorwaardelijke straf of elecktronisch toezicht? Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Matthias2312
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mei 2019 20:47

Toevoeging : ik ben voor de rest nooit veroordeeld of in contact gekomen met politie of justitie , blanco strafblad.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 13 mei 2019 20:52

Dan gaat u best binnen de aangegeven termijn naar de gevangenis. Zal daar zijn dat er beslist wordt. Feit dat u werkstraf niet voltooit het is natuurlijk niet goed.

Reclame

Matthias2312
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mei 2019 23:09

Dus een effectieve gevangenisstraf is wel de grootste kans?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 13 mei 2019 23:16

de kans is groot dat u een enkel band krijgt (elektronisch toezicht) en dat u thuis mag blijven met bepaalde voorwaarden en dat uw vrijheid beperkt zal zijn

Matthias2312
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 mei 2019 03:25

Daar kan ik me in vinden , een gevangenisstraf zou voor mij een hel zijn.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”