Diefstal koffer op Flixbus
Geplaatst: 26 apr 2019 12:57
Hallo iedereen,
afgelopen donderdag heb ik Flixbus genomen van Antwerpen naar Tours (Frankrijk) met een overstap in Parijs Bercy. Ik had een klein koffertje op wieltjes bij (vliegtuig handbagage formaat). Tijdens de rit van Antwerpen naar Parijs mocht ik de koffer gewoon mee in de bus nemen en boven in het bagagerek plaatsen. De bus kwam later dan gepland aan in Parijs waardoor ik me moest haasten om de overstap te maken. Bij de bus naar Tours werd mijn koffer door de chauffeur geweigerd wegens te groot en moest ik hem in de laadruimte onderaan de bus plaatsen. Omdat ik laat aankwam stond de laadruimte al vol en stond mijn koffertje helemaal vooraan in het vak. Ik checkte mijn ticket in en nam plaats in de bus. Enkele minuten later sloot de chauffeur de laadruimte af en we vertrokken. Bij aankomst in Tours verliet ik al eerste de bus en wachtte tot de laadruimte geopend werd. Mijn koffer stond er niet meer. Ik wachtte tot iedereen zijn bagage had genomen en sprak de chauffeur aan. Hij zei dat iemand de koffer waarschijnlijk in Parijs al uit de laadruimte genomen moet hebben terwijl ik in de bus zat te wachten op het vertrek. Hij kon me verder niet helpen en raadde aan om de klantendienst te contacteren. Het was 23u 's avonds op een donkere parking in Tours en ik werd aan mijn lot overgelaten zonder bagage of hulp. De volgende ochtend nam ik meteen contact op met Flixbus maar tot nogtoe krijg ik amper inhoudelijke reacties of informatie van Flix. Ik wil graag weten wat mijn rechten zijn. In de koffer zat mijn gaming laptop, webcam, headset/muis, alles om games te kunnen streamen, plus merkkleding, merk make up, parfum etc. Alles opgeteld voor meer dan 1500 euro. Het was niet mijn keuze om die koffer in de laadruimte te zetten maar ik had geen keuze. Hoe ga ik nu verder?
bedankt,
Cassie-Sarah
afgelopen donderdag heb ik Flixbus genomen van Antwerpen naar Tours (Frankrijk) met een overstap in Parijs Bercy. Ik had een klein koffertje op wieltjes bij (vliegtuig handbagage formaat). Tijdens de rit van Antwerpen naar Parijs mocht ik de koffer gewoon mee in de bus nemen en boven in het bagagerek plaatsen. De bus kwam later dan gepland aan in Parijs waardoor ik me moest haasten om de overstap te maken. Bij de bus naar Tours werd mijn koffer door de chauffeur geweigerd wegens te groot en moest ik hem in de laadruimte onderaan de bus plaatsen. Omdat ik laat aankwam stond de laadruimte al vol en stond mijn koffertje helemaal vooraan in het vak. Ik checkte mijn ticket in en nam plaats in de bus. Enkele minuten later sloot de chauffeur de laadruimte af en we vertrokken. Bij aankomst in Tours verliet ik al eerste de bus en wachtte tot de laadruimte geopend werd. Mijn koffer stond er niet meer. Ik wachtte tot iedereen zijn bagage had genomen en sprak de chauffeur aan. Hij zei dat iemand de koffer waarschijnlijk in Parijs al uit de laadruimte genomen moet hebben terwijl ik in de bus zat te wachten op het vertrek. Hij kon me verder niet helpen en raadde aan om de klantendienst te contacteren. Het was 23u 's avonds op een donkere parking in Tours en ik werd aan mijn lot overgelaten zonder bagage of hulp. De volgende ochtend nam ik meteen contact op met Flixbus maar tot nogtoe krijg ik amper inhoudelijke reacties of informatie van Flix. Ik wil graag weten wat mijn rechten zijn. In de koffer zat mijn gaming laptop, webcam, headset/muis, alles om games te kunnen streamen, plus merkkleding, merk make up, parfum etc. Alles opgeteld voor meer dan 1500 euro. Het was niet mijn keuze om die koffer in de laadruimte te zetten maar ik had geen keuze. Hoe ga ik nu verder?
bedankt,
Cassie-Sarah