Privacyschending ex via functie werk

Cyrenaica
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Privacyschending ex via functie werk

#1 , 04 apr 2019 20:41

Mijn ex die tewerkgesteld was in de mutualiteit heeft meerdere keren over langere periode mijn dossier via kruispuntbank bekeken.
Dit gebeurde ook buiten de kantooruren. Hij wist dat mijn vriend bij mij gedomicilieerd was, hoeveel ik werkte, wellicht ook hoeveel mijn inkomen is.

Dit is telefonisch bevestigd door de mutualiteit. Ze hebben hem tevens ontslag laten nemen. ( vermoedelijk doofpotoperatie)
Ik ben vandaag klacht gaan neerleggen bij de politie..
Weet iemand hoe dit verder kan aflopen?
Mijn ex is een zeer controlerende type die via de kinderen koste wat kost controle wil blijven uitoefenen. Dit is de 3de klacht op 2 jaar tijd. De eerste was toen hij fysiek naar mij gehandeld heeft, tweede klacht alimentatie gestopt. Heb nog steeds nachtmerries dat hij achter mij aan zit..

Bedankt alvast voor jullie kennis en inzichten mee te delen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 13 apr 2019 22:52

Dat zal afhangen van het parket nadat uw ex gehoord is door de politie.
Vermoedelijk zak een bepaalde dienst van politie opdracht krijgen de logs te bekijken en bij te voegen bij het dossier.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 14 apr 2019 14:08

Dit is telefonisch bevestigd door de mutualiteit. Ze hebben hem tevens ontslag laten nemen. ( vermoedelijk doofpotoperatie)
Doofpotoperatie zou ik dat niet meteen noemen

Dit vermijdt dat een ontslag door de mutualiteit om dringende reden, aangevochten wordt voor de arbeidsrechtbank.

Juridisch een simpelere oplossing met grotendeels hetzelfde effect: ex moet op zoek naar ander werk ...

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 14 apr 2019 16:34

Mevrouw,

U heeft klacht neergelegd bij de politie. Laat het nu aan de politie over. Zij zullen een PV opmaken en overmaken aan het Parket. Het Parket zal dan uitmaken of de klacht verder behandeld wordt, dan wel wordt geseponeerd. Er is mijn inzien inderdaad geen sprake van een doofpotorganisatie. Uw ex-man heeft ontslag genomen. Dit betekent zonder ontslagvergoeding en het zit er dik in dat hij ook nog eens geschorst zal worden van werkloosheidsuitkeringen. Uw ex-man is in de fout gegaan en heeft een deontologische fout gemaakt. Maar heeft hij uw gegevens en de gegevens van uw vriend publiekelijk te grabbel gegooid? Misschien toch eens bedenken dat het de papa van uw kinderen is? Als hij niet snel ander werk vindt, valt hij mogelijk zonder inkomen....Misschien ook iets om over na te denken en bij stil te staan? Nogmaals, mijnheer is in de fout gegaan, maar we moeten wel redelijk blijven.

Thieu Rutten
(pensioen)deskundige.

Cyrenaica
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 apr 2019 14:48

Matthieu rutten, ik begrijp je redenering. Ik ging gewoon veranderen van instantie om van die privacyschending vanaf te zijn. Echter heeft die instantie mij opgebeld om te horen wat mijn reden van vertrek is. Zo is de bal aan het rollen gegaan. Mijn ex is nog zelfstandige in bijberoep en heeft 2 volwaardige lonen. Hij heeft binnen de maand al nieuw werk gevonden. De reden waarom ik toch klacht ben gaan neerleggen is omdat ik al jaren gecontroleerd en gemanipuleerd wordt. En ik wil gewoon dat hij hiermee stopt. Ik was 2 jaar geleden moeten vluchten en er mentaal bovenop gekomen. Nu voel ik me terug opgejaagd wild (niet enkel door dit voorval). Bedankt voor jullie inbreng, ik laat het nu gewoon aan het parket over.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”