ontvreemding auto

paul55
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ontvreemding auto

#1 , 23 mar 2019 19:34

Mijn ex vrouw heeft de auto van mij ontvreemd deze dus zonder toestemming van mijn huidige adres meegenomen hierbij is geslagen naar mijn nieuwe vriendin welke had gezegd dat dit dus niet mocht.
De sleutel had ze achtergehouden terwijl de rechter vorig jaar al had gezegd dat ze deze moest afgeven omdat bij de verdeling de auto mijn was toegewezen’ politie heeft de auto aangetroffen met haar erin.
De papieren had ze ook ontvreemd maar de politie had gezegd dat ze die terug moest geven vond ik vreemd want hadden deze in beslag kunnen nemen. tot nu dus nog steeds mijn gelijkvormigheid attest niet terug ,schade 120 euro wat schets mijn verbazing van dit alles mag ik volgens de politie Maaseik geen aangifte doen omdat zij een sleutel had en dit dus geen diefstal is, ik kan mijn niet indenken dat dit mogelijk is en ik zelf voor de schade opdraai en we ons dus niet veilig kunnen voelen in ons huis opdat blijkbaar het betreden van het terrein het stelen van een auto en het slaan van een persoon niet strafbaar is dit lijkt mij niet juist kan iemand mij helpen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 23 mar 2019 19:50

Is er naar uw partner geslagen of is uw partner geslagen. Een poging tot slagen is immers niet strafbaar.

Indien u via het vonnis van de vrederechter kan bewijzen dat het voertuig uw eigendom betreft en dat de overdracht hiervan reeds voltrokken is, is het wegnemen van die wagen wel degelijk diefstal. Nog meer, uw ex gebruikt hierbij een sleutel die ze niet mag gebruiken. In het strafrecht valt dit onder valse sleutel, welke een verzwarende omstandigheid is bij diefstal. Een zware diefstal dus. Zal mooi staan op het strafblad van je ex.

Het probleem voor de politie is dat ze niet weten wat er in dat vonnis staat. Neem dit mee als je aangifte doet. Je kan gerust vragen een hogere in rang te spreken als ze weigeren een PV zware diefstal op te stellen.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 23 mar 2019 20:25

Inderdaad is diefstal met valse sleutel. En niet opvolgen vonnis.
Mogelijk met bedreigingen maar laat uw verhaal gewoon ook vertellen door vriendin rechter zal wel oordelen.

Ook de documenten zijn gestolen en hadden / zullen moeten teruggegeven worden. Best door politie laten opvragen. Doen zoals @Issued heeft geschreven
.

Reclame

BloodNight
Berichten: 621

#4 , 25 mar 2019 11:50

Is er naar uw partner geslagen of is uw partner geslagen. Een poging tot slagen is immers niet strafbaar.
Vandaar dat dit gelijkstaat met bedreigingen...en dus wel strafbaar is.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”