Diefstal - bedreigen met wanbetalingen

Carine Woussen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Diefstal - bedreigen met wanbetalingen

#1 , 17 mar 2019 18:53

Ben als 58 jarige alleenstaande en gescheiden vrouw, bestolen geweest, misbruik van vertrouwen, kreeg dreigementen van wanbetalingen.
Ik werk nog steeds in het onderwijs. Mijn keukentje en waskotje hadden een lekje verf nodig.. Ik had al nagevraagd links en rechts hoeveel er nodig was om dit te doen normaal zou alles moeten gedaan zijn op 3 dagen. Ik had mij aangemeld op Tweedehands Be. om de klus te klaren, onder de rubriek schilder- klusser..Dat was in februari 2018. Ik kreeg telefoon en in die periode kwam ik in contact met naam en gegevens verwijderd JurecaBe moderator , hij kwam kijken, en smeekte om het werk uit te voeren, Ik had lang getwijfeld hij drong aan , was pas getrouwd en er was een baby op komst, zijn vrouw was nog niet in in orde met de registratie, ik had compassie , ik zit zelf in het onderwijs met veel vreemdelingen , dus dacht ik het zijn toch niet allemaal geen slechteriken . Ik vroeg zijn vraagprijs per uur , hij wou het doen voor 20 euro per uur. Ik had zelf alles gekocht van LEVIS, verf,primers, plakband, rollers, borstels .......... ik zei dat het wel wat ver was om te komen van zo ver wat betref de verplaatsingskosten, hij vond dat niet erg en zei dat hij toch veel naar GENT kwam , hij geeft ook nog een tijd in Gent gewoond met een lief en zijn vriendenkring was hier hij beloofde om door te werken en kon beginnen in de krokusvakantie op dat moment was hij nog bezig in TIELT bij een alleenstaande vrouw van 60, ja hij pikte ze er uit. Ik hag X een startbedrag gegeven van 1150 euro. cash De werkzaamheden bleven bij mij duren, hij was daar ook in conflict gekomen met die andere vrouw., soms kwam hij maar voor een paar uren en zei dat hij klanten moest zoeken, dat hij nog een BTW nummer moest aanvragen , folders moest laten maken en zo voort. Ondertussen was zij BTW nr actief gaf aan dat het begon druk te worden hij was nog gekomen voor de paasvakantie om te zeggen dat hij nu een méér prijs ging vragen omdat hij nu zelfstandig was. Ik was daarmee niet akkoord, we waren zo niet afgesproken en dat had ik hem ook gezegd, hij zei dat hij in mei ging terug keren om de afweking te doen, maar tussen al die potten verf kon ik niet leven, ben beginnen wegzetten en merkte dat er dingen verdwenen waren en niet een klein beetje , ook de dubbels van mijn huissleutels waren weg. Ik heb de buren verwittigd. Ik wist dat hij ging terugkeren op een of andere zaterdag dat had hij gezegd , ik heb hier dagen en week-ends gezeten met rolluiken naar beneden en de kopie sleutels aan de biinenkant van de deuren. De buren hadden hem gezien dat hij probeerde binnen te geraken met mijn dubbels hij had zelf naar de buren geweest en gezegd ik kan daar niet binnen en ik mocht komen wanneer ik wil want ik heb haar sleutelbos gekregen. De deur was geforceerd, de werken waren niet af, geen pleister werken, deuren niet geschilder. IK WOU NIET MEER BETALEN en met EEN DIEF IN HUIS was dit erover , ik kreeg dreigementen , ook mijn zoon op facebook. Facturen ter waarde van 4800 euro. Ik heb de politie gebeld er is een PV opgemaakt geweest. De aanmaningsbrief getoond, politie zei je moet dat niet betalen, neem ook van alles wat niet gedaan is een foto ook van de beschadigingen. Ik heb een fotograaf laten komen. Kreeg nog een factuur hij had naar een advocaat gestapt. Ik heb alles van mijn bewijzen doorgestuurd naar zijn advocaat. De advocaat zei dat het een verloren zaak was voor hem de schilder. Maar het houd niet op. Onlangs kreeg mijn zoon een bericht via facebook, met : dan zal ik wel naar je papa moeten gaan zeker achter geld ? Ook mijn ex-man kreeg een aanmaning van de onbetaalde factuur van 4800 euro in zijn bus , langs die weg wil hij geld; Hij is een gerechtsprocedure opgestart via een incassobureau, en begint nu weer te dreigen wat moet ik doen. Ik heb dan ook het gebroken slot onmiddellijk hernieuwd en ook een alarmsysteem voor mijn veiligheid. Wat moet ik doen. Moet ik bang zijn van een incassobureau ? wat kunnen zij mij doen. Moet ik een expert laten komen, trouwens de politie geeft dat ook gezien. Ik heb alles nog zo gelaten zoals het is maar het is verschrikkelijk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 17 mar 2019 19:47

Incassobureau heeft geen enkele bevoegdheid zonder vonnis. ook een deurwaarder kan enkel dreigen zonder vonnis.
Indien ze u nog berichten sturen of langskomen laat hen weten dat u niet zal laten nogmaals aangifte bij politie te doen wegens belaging.
Gelet op feit dat hij sleutels heeft zou ik doch uw sloten veranderen. Indien geen specifieke veiligheidssloten kan dat zonder veel kosten cilinder eruit een andere bij de ijzer- of slotenwinkel gaan halen en in de plaats steken. Mogelijk ineens veiligheidsbeslag plaatsen.
https://www.youtube.com/watch?v=LwRlUd1lBsQ
Heeft hij nu een BTW /ondernemingsnummer dan kan u op
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/
eens opzoeken.

Politie is voor veel bevoegd maar niet voor het geschil over wijze van schilderen.
Alles in een rekenvel noteren dan hebt u een mooie tijdslijn als het ooit voor de vrederechter zou komen. kent u zijn ander(e) slachtoffers?

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”