Slagen en verwondingen

odake
Topic Starter
Berichten: 14

Slagen en verwondingen

#1 , 12 mar 2019 17:46

Ik ben jaren geleden slachtoffer geweest van slagen en verwondingen. Het vonnis rechtbank eerste aanleg werd in mijn voordeel uitgesproken en de tegenpartij moet alle medische kosten,... terugbetalen, waar hij uiteraard niet akkoord mee zal gaan. Na een lange zenuwslopende weg te hebben afgelegd en we eindelijk een vonnis hebben, kan het uiteraard wel zijn dat de tegenpartij toch nog in beroep wenst te gaan tegen dit vonnis. Graag zou ik meer duidelijke informatie hebben rond het beroep (termijn, welke stappen moet ik dan zetten, slaagkans, kan hij de zaak op de lange baan schuiven, weigeren te betalen, etc etc). Dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 12 mar 2019 17:50

eens het vonnis door een deurwaarder aan de tegenpartij word betekent heeft hij 30 dagen (?) om in beroep te gaan.

u kan altijd onderling overeenkomen om de uitspraak na te leven zonder tussenkomst van een deurwaarder, immers de kosten hiervan moet u voorschieten.

hij kan de zaak op de lange baan schuiven, zoals zo vaak gebeurd in Belgie

als het vonnis betekend word en hij gaat niet in beroep dan kan u de nodige sommen afdwingen door een deurwaarder te sturen die, in het slechtse geval de inboedel van hem zal op schrijven en openbaar verkopen

andere mogelijkheid is om loonbeslag te laten leggen, voor zover hij adequaat inkomen heeft

odake
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 14 mar 2019 19:53

Dank!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”