Oplichting, namaak! wat nu

boos
Topic Starter
Berichten: 305

Re: Oplichting, namaak! wat nu

#31 , 09 mei 2013 09:41

Het is niet de eerste keer dat een advocaat niet tijdig op een zitting aanwezig kan zijn of ze gewoon vergeet.

Rechter kan tot onmiddellijke aanhouding vonnissen. Aan de andere kant dient u bij afwezigheid tijdens de zitting niet op het minste beetje goodwill van de rechter te rekenen. Uw afwezigheid zonder grondige reden zal door de rechter beschouwd worden als onverschilligheid.

Oke snap het nu, ik zal dan maar gewoon gaan.
En aanhouding bedoeld u dat ik ter plekke naar de cel moet?
Heeft een gevangenis straf wel nut? Want me advocaat zei dat ik de cel niet in moet, alleen misschien wel op valsheid in geschrifte is er een kans dat ik de cel in moet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
boos
Topic Starter
Berichten: 305

#32 , 09 mei 2013 09:43

Wat bedoeldt u met een gratis ritje? En wat bedoeld u als mijn advocaat het vergeet?

Een gratis ritje in een celwagen, met daarbovenop een veroordeling bij verstek..

Ik denk niet dat Franciscus dat bedoelde

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#33 , 11 mei 2013 19:49

..

Reclame

Franciscus
Berichten: 38734

#34 , 13 mei 2013 00:49

Het is bij mijn weten een bevel tot medebrenging dat wordt uitgeschreven.
Politie heeft met dat bevel in handen de mogelijkheid om u op elke plaats waar u kan aangetroffen worden op te pakken en 'manu militari' over te brengen naar het gerechtsgebouw.
U wordt op dat ogenblik van uw vrijheid beroofd en met een politievoertuig overgebracht ter zitting. Het bevel wordt aan u betekend en u krijgt een afschrift ervan. Politie stelt een PV op van de omstandigheden van aantreffen op. Daarvan krijgt u GEEN afschrift.
Ter zitting wordt de handboeien wel terug losgemaakt gezien u 'vrij' voor de rechter dient te verschijnen.
Wat de rechter dan verder beslist .....

PS als u de dagvaarding ontvangt ... geef dan eens aan wat de wetgevingen zijn waarvoor u zal vervolgt worden.

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#35 , 17 mei 2013 08:48

Het is bij mijn weten een bevel tot medebrenging dat wordt uitgeschreven.
Politie heeft met dat bevel in handen de mogelijkheid om u op elke plaats waar u kan aangetroffen worden op te pakken en 'manu militari' over te brengen naar het gerechtsgebouw.
U wordt op dat ogenblik van uw vrijheid beroofd en met een politievoertuig overgebracht ter zitting. Het bevel wordt aan u betekend en u krijgt een afschrift ervan. Politie stelt een PV op van de omstandigheden van aantreffen op. Daarvan krijgt u GEEN afschrift.
Ter zitting wordt de handboeien wel terug losgemaakt gezien u 'vrij' voor de rechter dient te verschijnen.
Wat de rechter dan verder beslist .....

PS als u de dagvaarding ontvangt ... geef dan eens aan wat de wetgevingen zijn waarvoor u zal vervolgt worden.
Bedoeld u als ik niet zou komen opdagen dat er een bevel word uitgeschreven?
Ik heb die dagvaarding niet direct bij me, maar het is voor inbreuk op intelectuele eigendom en merkrecht ik denk artikel 17 en valsheid in geschrifte
oplichting

Franciscus
Berichten: 38734

#36 , 17 mei 2013 15:34

Ja dat kan voor elke correctionele feit.

En dat zijn dus ook de inbreuken die hier al vermeld werden.

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#37 , 17 mei 2013 17:13

Ja dat kan voor elke correctionele feit.

En dat zijn dus ook de inbreuken die hier al vermeld werden.

Net bij advocaat langs geweest, die wist me te vertellen dat ik zeker de gevangenis niet in hoeft te gaan maar eventueel wel een werkstraf en de slachtoffers moet terug betalen

Tope
Berichten: 916

#38 , 17 mei 2013 17:30

Allé, goed nieuws dan voor jou.

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#39 , 19 mei 2013 13:03

Allé, goed nieuws dan voor jou.

Ja dat wel, maar heb wel schrik wat nu de rechter toch gaat beslissen :(

Franciscus
Berichten: 38734

#40 , 21 mei 2013 22:33

In enkele andere zaken die ik ken waar eveneens valsheid in geschrifte was gebeurd werden er al de drie zaken steeds een gevangenisstraf van 7 maanden uitgesproken.
En daar was nooit sprake van hervatten van de valsheid/zelfde feiten.

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#41 , 24 mei 2013 11:20

In enkele andere zaken die ik ken waar eveneens valsheid in geschrifte was gebeurd werden er al de drie zaken steeds een gevangenisstraf van 7 maanden uitgesproken.
En daar was nooit sprake van hervatten van de valsheid/zelfde feiten.

Oei dat is minder, maar ja ik heb enkel een andere naam gegeven helaas bij de verkoop, en ik weet niet hoe zwaar dat telt dan het vervalsen van facturen bijvoorbeeld of geld etc
Nog een vraag? Als ik de slachtoffers ga terug betalen moet ik dan ook voor de rechter iets ondertekenen dat ik er mee akkoord ben en me daar aan moet houden? Aangezien ik financieel niet sterk genoeg sta kan ik de slachtoffers niet betalen, wat zou er dan met me gebeuren als ik dit zo aangeef aan de rechter?

Franciscus
Berichten: 38734

#42 , 24 mei 2013 22:47

Slachtoffers kunnen dan met alle middelen van recht hun schadevergoeding opeisen

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#43 , 25 mei 2013 21:49

Slachtoffers kunnen dan met alle middelen van recht hun schadevergoeding opeisen
Mijn vraag is of ik verplicht iets moet ondertekenen als ik tegen de rechter zeg dat ik de slachtoffers zal betalen? En wat bedoeld u precies met alle middelen, wat kunnen zij doen?

Franciscus
Berichten: 38734

#44 , 25 mei 2013 21:56

Zal in het vonnis staan en dat heeft tussen partijen kracht van wet. Dus u moet betalen.
Schuldeisers zullen dan een deurwaarder sturen voor betekening vonnis en starten met opeisen van hun schade.
Deze kosten komen boven al de andere kosten ..
Ook de gerechtkosten, en rechtsplegingsvergoedingen voor alle slachtoffers en bijdrage slachtofferfonds 'kunnen' voor uw rekening zijn.

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#45 , 26 mei 2013 12:28

Zal in het vonnis staan en dat heeft tussen partijen kracht van wet. Dus u moet betalen.
Schuldeisers zullen dan een deurwaarder sturen voor betekening vonnis en starten met opeisen van hun schade.
Deze kosten komen boven al de andere kosten ..
Ook de gerechtkosten, en rechtsplegingsvergoedingen voor alle slachtoffers en bijdrage slachtofferfonds 'kunnen' voor uw rekening zijn.
Wat ik wel weet is dat de slachtoffers geen advocaat in armen hebben genomen, zij zullen er alleen staan zonder advocaat, waarom zou ik dan de gerechtskosten betalen? Ik heb mijn advocaat al betaald.
En wat als ik aangeef de slachtoffers niet te kunnen betalen in de rechtbank zelf, kunnen zij dan nog protesteren?
En wat als ik aangeef dat ik dan liever de cel in ga om geen vergoeding te hoeven betalen, kunnen zij nog dan protesteren? Ik heb geen inkomen en daarom dat ik ze niet kan betalen
Zou wel een werkstraf willen uitvoeren etc, maar daar betaal ik de slachtoffers natuurlijk niet mee
We man werkt weer wel, kan de rechter zeggen tegen mijn man dat hij dan de kosten moet betalen?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”