Nu zitten ze met zijn drieen reeds meer dan 3 maanden vast. Zonder bewijzen, gewoon daar de verklaring van hun eigen bloed maar de verklaring is duidelijk dat allrs verzonnen is!!
Men kan niet zomaar iemand 3 maanden opsluiten, als de onderzoeksrechter niet overtuigd is dat er iets aan de hand is. Als de verklaring van de zus duidelijk verzonnen is, zal een onderzoeksrechter dit ook wel doorzien. De verklaring houdt in de ogen van de onderzoeksrechter steek, en dit is de reden dat ze nog opgesloten zitten.
Nu is ze niet zolang geleden naar de jeugdrechter gegaag en gezegd ze zaa onder druk gezet!!
Waarom zegt ze dit, als het niet waar zou zijn?
Nu ben ik bang zal ons advocaat ons laten vallen? Wat kunnen we doen?
Niet veel. Een advocaat kan niet verplicht worden iemand te verdedigen. Als de advocaat het dossier niet meer wil verder zetten, is dit zijn volste recht.
Riskeren ze nu een grotere straf dan 9 jaar?
Niemand hier kent de details van de zaak, dus niemand hier kan hier iets zinnigs over zeggen.
Riskeer ik gevangenis straf?
Waarom zou jij een gevangenisstraf riskeren? Wordt jou iets ten laste gelegd?
Ik ben vol in paniek en weet niet verder
Dat ze onschuldig zijn is 100%
Blijkbaar is de onderzoeksrechter het daar niet mee eens. Anders blijft men geen drie maand opgesloten.
Wie kan me helpen aub?!!
Op dit forum zal niemand je kunnen helpen. Informeer bij je huidige advocaat of deze de zaak verder op zich wil nemen of niet. Indien niet, zoek zo snel mogelijk een advocaat die de zaak wel wil behandelen en verzoek je huidige advocaat het dossier over te maken aan zijn confrater.
Wat zal er gezegd worden?
Men zal proberen peilen naar de waarheid. Als er geen serieuze aanwijzigingen van schuld zijn, zal een rechter in principe niet veroordelen.
Direct ja jullie zette haar onder druk? 15 of 20 jaar..... Het kan alle kanten op!!
Wat is de reden van de beschuldiging van de zus / zussen? Ik heb ook een zus en kan me niet voorstellen dat zij plots dergelijke beschuldigingen gaat uiten.
Geachte,
Dat de zus zulke zaken zegt is ons een raadsel maar zoals de payhologe zei die haar onderzocht: zij kan liegen om het huis te verlaten
Het gaat om een moslim familie en Ij wou met haar vriens gaan samenwonen en zich schaamde? Om het te vertellen terwijl ze eigem haar vriendjs mee naar huis bracht en buiten mocht gaan, heel de dag op haar kamer op pc en gsm en niemand zei iets...?!
Maar dat was niet genoeg ze wou zeker zoals haar vriendinnen tot laat buiten, feestjes,...
Een tweetal weken voor de feiten waren gebeurd was ze al naar politie gestapt om te zeggen ze wil niet meer naar huis...maar ja ze had geen reden dus heeft de politie haar vader gebeld om zijn dochter te komen halen....
En twee weken erna stapt ze naar clb met zulke verhaal? Waarom dan ook niet naar politie?
Men zegt als de onderzoeksrechter geen reden had dan zouden ze niet 3 maanden opgesloten zitten?
Dat is weer zo iets zelfa mijn vader die Belg is begrijpt het niet en gelooft in hun onschuld en was er telkens bij bij de rechter.
Er is niets! Enkel een woord tegen woord... Zij zelf is Nooit opgeduikt en geen advocaat of niets...
Enkel bij clb en dan stuurt zij haar kat...
Maar op einde van haar verklaring zegt ze nog "ik wil niet dat ze naar gevangenis gaan maar mij gewoon met rust laten en hun leven verder leven...
Als dit met mij gebeurd was zou ik wel een advocaat nemen en zeggen sluit hun op en dat ze nooit meer vrij komen....
Als ze haar vragen om bewijsen? Sie zijn er niet
Oog getuigen? Aangezien het gebeurde op openbare plaatsen of thuis waarbij 10 mensen woonden? Niemand hoorde of merkte of wist niets!
Een jaar voor de feiten ging ze met mij en mijn vriend gezellig mee naar cinema al lachend ( bewijs fotos)
In het jaar dat ze die aangifte heeft gedaan was ze met heel familie naar zee al lachend ( bewijs fotos)
Er zijn veel dingens maar daarom wilt de rechter ook niet te snel beslissen het gaat om drie levens die 9 jaar riskeren! Dit is niet zo maar iets maar serieus