Oplichting, namaak! wat nu

boos
Topic Starter
Berichten: 305

Re: Oplichting, namaak! wat nu

#16 , 25 apr 2013 22:17

Neen hoor DAT geld zal worden verbeurd verklaart wegens afkomstig van criminele feiten.
Gezien het dus niet meer van u is kan het niet gebruikt worden om de andere schuldeisers te voldoen.
Tevens zal men u de ontdoken belastingen aanrekenen & de boetes wegens geen aangifte.

Niet te vergeten het feit dat u handel heeft gedreven zonder ondernemingsnummer en BTW nr.
Mocht u in die periode enige steun/vergoedingen hebt genoten zal/kan men die eveneens terugvorderen.

Dat zijn procedures die opstarten nadat u veroordeeld bent.
Een aantal zullen zich wel burgerlijke partij stellen ter zitting. Ze zullen tijdens het strafproces een schadevergoeding vorderen.
Ja er hebben zich 8 mensen burgelijk partij gesteld en die zullen er ook zijn, ik wil niet de gevangenis weer in, is de kans groot dat ik direct daar aangehouden kan worden en de cel in moet? Dat wil ik echt niet, ik wil een taakstraf wel doen, of boetes betalen maar geen cel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#17 , 26 apr 2013 12:12

ik wil niet de gevangenis weer in, is de kans groot dat ik direct daar aangehouden kan worden en de cel in moet? Dat wil ik echt niet, ik wil een taakstraf wel doen, of boetes betalen maar geen cel
U wordt verdacht van feiten die u voor jaren achter tralies kunnen doen belanden. De kans is klein dat de rechter geen gevangenisstraf zal uitspreken omdat u daar geen zin in heeft. Marchanderen (ik wil geen gevangenisstraf, geef me maar een boete of een taakstraf) zullen weinig indruk maken. U begrijpt toch ook dat de rechtbank een week onkruid wieden niet gelijk zal stellen aan, om maar iets te zeggen, vijf jaar gevangenisstraf? Ik heb de indruk dat u de feiten ernstig onderschat.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#18 , 26 apr 2013 13:22

ik wil niet de gevangenis weer in, is de kans groot dat ik direct daar aangehouden kan worden en de cel in moet? Dat wil ik echt niet, ik wil een taakstraf wel doen, of boetes betalen maar geen cel
U wordt verdacht van feiten die u voor jaren achter tralies kunnen doen belanden. De kans is klein dat de rechter geen gevangenisstraf zal uitspreken omdat u daar geen zin in heeft. Marchanderen (ik wil geen gevangenisstraf, geef me maar een boete of een taakstraf) zullen weinig indruk maken. U begrijpt toch ook dat de rechtbank een week onkruid wieden niet gelijk zal stellen aan, om maar iets te zeggen, vijf jaar gevangenisstraf? Ik heb de indruk dat u de feiten ernstig onderschat.
Wat bedoeld u met de kans is klein? Bedoeld u dat de rechter juist wel een gevangenis straf gaat uitspreken of juist niet?
Ja ik snap dat ik verkeerd ben geweest en van fouten leert men, maar ik heb zelf ook kindjes en moet er voor zorgen als u me begrijpt

Reclame

Veebee
Berichten: 565

#19 , 26 apr 2013 13:33

Hij bedoelt dat de kans klein is dat ze je geen gevangenisstraf gaan geven => je gaat die hoogstwaarschijnlijk wel krijgen.
En leren uit je fouten, maar blijkbaar is dit al een herhaling van eerdere feiten dus zoveel lijkt er niet geleerd uit de fouten.
Spijtig natuurlijk voor je kindjes, maar dan zal de rechter waarschijnlijk oordelen dat je daar had moeten aan denken vooraleer je andere mensen ging oplichten.

Oude Belg
Berichten: 3192

#20 , 26 apr 2013 17:02

Het schijnt niet echt door te dringen. U riskeert 3 tot 18 jaar gevangenis, een boete van 26 tot 3 000 euro, naheffingen van financiën, ontzetting uit uw burgerrechten, zeer hoge schadevergoedingen en u vraagt zich af of een weekje schoffelen zal volstaan. Het is dan ook nog eens recidive. Wakker worden!!! U leeft in een droomwereld. Het lijkt me zeer onaannemelijk dat er geen effectieve gevangenisstraf uitgesproken zal worden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38734

#21 , 26 apr 2013 17:14

8 mensen .... benadeelde particulieren...?
En de benadeelde (private) organisaties zijn die al gekend?
Los van idd de belastingen, btw enz enz

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#22 , 27 apr 2013 14:32

8 mensen .... benadeelde particulieren...?
En de benadeelde (private) organisaties zijn die al gekend?
Los van idd de belastingen, btw enz enz

er zijn enkel particulieren , geen organisaties
ik heb al 6 weken gezeten in de gevangenis, en mijn advocaat zei dat het een werkstraf gaat worden of een opschorting

Oude Belg
Berichten: 3192

#23 , 27 apr 2013 15:05

...
Het gaat om 20 aangiftes tegen mij wegens oplichting...
Het is nogal een dikke dossier met ongeveer 25 gedupeerden...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#24 , 27 apr 2013 20:00

Ja 20 aangiftes

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#25 , 27 apr 2013 22:18

en me advocaat zei dat het hoogst waarschijnlijk een werkstraf gaat zien of een boete of een opschorting

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#26 , 08 mei 2013 13:57

ben ik verplicht aanwezig zijn op de zitting of kan mijn advocaat me verdedigen alleen?

Franciscus
Berichten: 38734

#27 , 08 mei 2013 14:24

Neen, u hoeft niet te gaan maar als uw advocaat het vergeet dan hebt u wel een probleem.
Langs de andere kant niet gaan en clementie van de rechter verwachten.....
Het zou kunnen dat de rechter of het OM toch vinden dat u aanwezig moet zijn, mogelijk krijgt u dan een gratis ritje aangeboden.
U bent tot niets verplicht.

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#28 , 08 mei 2013 19:36

Neen, u hoeft niet te gaan maar als uw advocaat het vergeet dan hebt u wel een probleem.
Langs de andere kant niet gaan en clementie van de rechter verwachten.....
Het zou kunnen dat de rechter of het OM toch vinden dat u aanwezig moet zijn, mogelijk krijgt u dan een gratis ritje aangeboden.
U bent tot niets verplicht.
Wat bedoeldt u met een gratis ritje?
En wat bedoeld u als mijn advocaat het vergeet?

mava105
Berichten: 22330
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#29 , 08 mei 2013 19:56

Wat bedoeldt u met een gratis ritje? En wat bedoeld u als mijn advocaat het vergeet?

Een gratis ritje in een celwagen, met daarbovenop een veroordeling bij verstek..

Vandebos
Berichten: 16087

#30 , 08 mei 2013 20:08

Het is niet de eerste keer dat een advocaat niet tijdig op een zitting aanwezig kan zijn of ze gewoon vergeet.

Rechter kan tot onmiddellijke aanhouding vonnissen. Aan de andere kant dient u bij afwezigheid tijdens de zitting niet op het minste beetje goodwill van de rechter te rekenen. Uw afwezigheid zonder grondige reden zal door de rechter beschouwd worden als onverschilligheid.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”