Bankkaart gevonden/uitgeprobeerd

matt37
Topic Starter

Re: Bankkaart gevonden/uitgeprobeerd

#16 , 29 mei 2012 20:13

Bedoelt u dan dat de openbare aanklager hiermee verder gaat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#17 , 29 mei 2012 20:15

Bedoelt u dan dat de openbare aanklager hiermee verder gaat?
Inderdaad.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

matt37
Topic Starter

#18 , 29 mei 2012 20:20

Ik lees net in een ander topic dat men zelf kan vragen naar een werkstraf, en dat hierbij het strafblad blanco blijft. Klopt dit? En kan dit van toepassing zijn op mijn geval?
Als dit klopt kan ik tenminste nog een andere job vinden.

Reclame

roharro

#19 , 29 mei 2012 20:35

Ik lees net in een ander topic dat men zelf kan vragen naar een werkstraf, en dat hierbij het strafblad blanco blijft. Klopt dit? En kan dit van toepassing zijn op mijn geval?
Als dit klopt kan ik tenminste nog een andere job vinden.
Het is de rechter die beslist, niet de dader.....

matt37
Topic Starter

#20 , 29 mei 2012 20:42

Uiteraard, maar de mogelijkheid is er dan toch?

Vandebos

#21 , 29 mei 2012 22:00

Die is er als u een degelijke advocaat heeft die uw tot op heden blanco strafblad aan de man kan brengen en u bereid bent de geleden schade onmiddellijk te vergoeden... (zelfs niet afhalen geld doch blokkeren rekening en aldus maandelijkse betalingen kan voor het slachtoffer ernstige financiële gevolgen hebben.)
Als het slachtoffer bereid is voor u een goed woordje te doen kan dat ook helpen.

Ter info: belgische bankautomaten nemen automatisch iedere zes seconden een foto, sommige enkel indien er iemand binnen een bepaalde afstand passeert. Bij het ingeven van een foutieve code schakelt het systeen echter automatisch over naar een foto iedere seconde tot, ik dacht, 30 seconden na het verwijderen of inslikken van de kaart.

Volg de raad van franciscus en neem een advocaat mee naar het verhoor. Kwestie van flaters in het pv te voorkomen. Zorg voor een goede advocaat en in godsnaam werkt volledig mee met het onderzoek. Als dit uw eerste vergrijp is kan u hier nog vanaf komen zonder al te veel kleerscheuren, vergal het dan niet door te gaan liegen.

Mogelijkerwijs is het vergrijp onder de nieuwe regeling van Tuttelboom afkoopbaar, vandaar nogmaals, zorg voor een GOEDE advocaat. Een toekomst krijg je slechts éénmaal.

roharro

#22 , 29 mei 2012 22:07

Indien het misdrijf niet leidt tot een gevangenisstraf van meer dan 20 jaar is voortaan in meeste gevallen een "minnelijke "schikking mogelijk indien men over voldoende financiële middelen beschikt. Men betaalt dan een boete en er gebeurt verder niets, ook geen vermelding "strafblad".

Mariette

#23 , 29 mei 2012 23:06

Is men in België dan niet meer onschuldig tot de schuld bewezen werd?

Vandebos

#24 , 29 mei 2012 23:10

Maar als je op een foto staat met de bankpas in het toestel terwijl er duidelijk te zien valt dat je handelingen op de kaart verricht zal je schuld snel vastliggen in een geding. Vlot meewerken is in zo een geval beduidend meer productief dan effe de jan te gaan uithangen en het onderzoek op alle mogelijke wijzen te proberen te bemoeilijken.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#25 , 29 mei 2012 23:19

het is het raadplegen van een advocaat voorafgaandelijk.
Enkel bij CAT vier arrestatie op heterdaad En voor feiten die aan de voorwaarden voldoen.

Ergens anders heb ik al geschreven:
Salduz regeling.
Cat een als getuige slachtoffer benadeelde
Cat twee als 'verdachte' feit geen 'aanhouding' mogelijk dus feiten lage bestraffing <1 jaar en alles van verkeer
Cat drie als verdachte... u krijgt de raad SCHRIFTELIJK dat u voorafgaandelijk een advocaat mag raadplegen u bent NIET van uw vrijheid beroofd feit = > 1 jaar
Cat vier als verdachte van hun vrijheid beroofd => 1 jaar of <1jaar of verkeer
De reden van het verhoor wordt in termen artikels wetgeving medegedeeld. In die gevallen is uitnodiging schriftelijk gezien parket dit heeft opgelegd.

Uiteraard is dit steeds voor een EERSTE verhoor in een zaak. Dus niet voor strafuitvoering intake gesprek of voor een verkeersboete of voor een gevangenisbriefje of voor een adresinschrijving enz enz ....
Telefonisch geeft men GEEN info aan iemand die men niet persoonlijk kent, lijkt me logisch.
U kan wel een andere verhoorder wensen maar niet eisen.
U kan dat wel vermelden in uw verhoor met opgaaf van reden.

Voor cat 1-2-3 is er bij verhoor geen advocaat toegelaten tenzij beslissing magistraat.
PS indien er een familieband is of voorgaand probleem kan u steeds contact opnemen met de politieteammanager (hoofd interventie en dienst klachten en aangifte).
Er is nl niemand mee gebaat als een verhoor moeilijk wordt om die reden, zeker u niet.

cursief : was een antwoord bij een andere topic
Maar u hebt zwijgrecht ..... edoch ik denk dat indien er een aantal bewijzen zijn dit rechtstreeks zal resulteren in de volgende fase van de gerechtelijke procedure.

Mariette

#26 , 29 mei 2012 23:29

Maar als je op een foto staat met de bankpas in het toestel terwijl er duidelijk te zien valt dat je handelingen op de kaart verricht zal je schuld snel vastliggen in een geding. Vlot meewerken is in zo een geval beduidend meer productief dan effe de jan te gaan uithangen en het onderzoek op alle mogelijke wijzen te proberen te bemoeilijken.
Dat was mijn vraag : kan je zien met welke kaart je de handelingen hebt verricht? Als je geen transacties hebt gedaan, kan niemand toch weten met welke kaart je poogde een transactie te verrichten om de simpele reden dat je geen toegang verkreeg.

vraag blijft: filmt men ook de kaart?

indien niet dan kan men mij toch ook betichten van het gebruik van een vreemde kaart als ik aan de muur even niet oplettend was en een fout intik?

Franciscus

#27 , 29 mei 2012 23:37

En bent u dus ook gefilmd.
Klacht intrekken kan enkel bij klachtmisdrijven.
Dat is oa stalking en was vroeger ook iets met overspel.
Ook nog smaad, laster en eerroof....
Al de rest wordt ambtshalve door het openbaar ministerie vervolgt.
Slachtoffer kan zich burgerlijke partij stellen.

Vandebos

#28 , 29 mei 2012 23:47

Dat was mijn vraag : kan je zien met welke kaart je de handelingen hebt verricht? Als je geen transacties hebt gedaan, kan niemand toch weten met welke kaart je poogde een transactie te verrichten om de simpele reden dat je geen toegang verkreeg.

vraag blijft: filmt men ook de kaart?

indien niet dan kan men mij toch ook betichten van het gebruik van een vreemde kaart als ik aan de muur even niet oplettend was en een fout intik?
Iedere handeling met een kaart wordt tijdsgebonden gelinkt aan de foto's genomen tijdens het gebruik van een kaart, kaart wordt ingestoken, strip of chip wordt gelezen en die gegevens worden vastgelegd met de foto's die dan genomen worden. Foute code? ---> foto's worden versneld genomen om de kans op verschillende invalshoeken gezicht pinner vast te leggen te verhogen en een "stomme film" te bekomen die duidlijk aantoont dat u handelingen verricht...

Vergeet niet dat alle kaarten tegenwoordig zijn gelinkt aan identiteitskaart --> foto... Identificatie is makkelijk geworden.

Dus --> insteken kaart gelijk aan handeling. Einde verhaal.

Mariette

#29 , 29 mei 2012 23:58

Dus --> insteken kaart gelijk aan handeling. Einde verhaal.
haaaa..... natuurlijk, dom van me!

kaartje wordt éérst gelezen en wacht dan op code....

oops, mijn foute inschatting. maar ja, ik vind zo'n dingen niet, en zeker niet van een collega, en als ik ze vind en denk dat ze van een collega zijn, dan geef ik ze onmiddellijk terug hé....

maar kom, het was een fictief voorbeeld dus.

Gebruiker21

#30 , 11 jun 2012 09:02

@matt37: je krijgt een "niet-fictieve" uitnodiging van de politie, en het énige waar je mee komt aanzetten is een "fictief voorbeeld" van wat je zou kunnen gedaan hebben? Iedereen is hier dus aan het speculeren over feiten met een bankkaart, terwijl de echte feiten die je zou gepleegd hebben over iets helemaal anders kunnen gaan?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”