Facebook gehackt door echtgenote

Franciscus
Berichten: 38739

Re: Facebook gehackt door echtgenote

#16 , 22 sep 2011 09:40

euh niet alleen facebook.... zoals gezegd het is een AMERIKAANSE site ..... dus Amerikaanse wetgeving en 'bekijkmogelijkheden van thuisland

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 22 sep 2011 11:23

Bij veel internet gebruikers kan je hun paswoorden zomaar lezen, als je naar extra gaat en dan naar opties dan naar beveiliging en de wachtwoorden zijn zo voor het rapen !!
??? Waarover heb jij het? In welk programma kan je naar extra / opties gaan om wachtwoorden te gaan lezen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Joeri_J
Berichten: 654

#18 , 22 sep 2011 12:00

Ik vermoed dat denlowie bedoeld dat je in elke browser (internet explorer, firefox, ...) je paswoord kan opslaan.
Daarin kan je naar de opties gaan om dit te bekijken.

Je browser vraagt je standaard (opnieuw en opnieuw) om dit paswoord op te slaan...
Heel veel personen gebruiken deze functie.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 22 sep 2011 13:08

Tja, het is nogal wiedes dat als je je browser je wachtwoorden laat opslaan, dat iedereen die die browser dan gebruikt zo kan inloggen. Maar dat andere internetgebruikers mijn wachtwoorden kunnen lezen, zou me wel héél sterk lijken. Wie geen toegang heeft tot mijn PC zal toch niet zomaar aan mijn wachtwoorden geraken, hoor. Dus de opmerking "Bij veel internet gebruikers kan je hun paswoorden zomaar lezen." is misschien een beetje overdreven. Als je aan hun PC zit, ja. Het is een beetje zoals zeggen: "Bij vele mensen die geld uit de automaat halen, kan je zomaar hun pincode zien die ze intikken als je op dat moment op hun vingers kan kijken." Ja, duh!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JohnD
Berichten: 3580

#20 , 22 sep 2011 17:39

Dat ik dachten ook.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#21 , 11 okt 2011 18:17

goh spijtig dat ik deze topic niet eerder in de mot had. Het zou de perfecte aanleiding zijn om zowel de kuisheidsgordel als de boerka officieel in te voeren.
en met die boerka zou ik zelfs de verplichting opleggen om ook dat bovenste gat te kunnen dichten zodat ze geen computer of andere bestanden kan
lezen. Onderwijs voor vrouwen kompleet verbieden zou ook een optie zijn. De macht over analfabeten is zo gemakkelijk. Ze weten niks, ze kunnen nie
lezen etc. Man man man we zitten in de verkeerde maatschappij. Die talibans moeten toch gelukkige venten zijn.

Laat ons zeggen dat u op juridisch gebied misschien een zaak kan aanspannen op feit dat uw eer is gekrenkt of gewoon dat u een neep in uw sjareltje hebt
gekregen. Maar wie gaat dat ontvankelijk verklaren ?
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Franciscus
Berichten: 38739

#22 , 11 okt 2011 19:06

Trouwens briefgeheim schenden..... werkt de vrouw bij de postdienst????

bartvdv
Berichten: 1911

#23 , 11 okt 2011 19:39

Ik had overlaatst door een advocaat horen zeggen dat zoiets onder normale "nieuwsgierigheid" tussen partners valt en dus niet strafbaar is.

eylis
Berichten: 8852

#24 , 12 okt 2011 10:18

precies....en facebook hoort een plek te zijn waar je gewone dingen vertelt aan andere mensen, vrienden, kenissen. als je als wettige echtgenote er geen toegang tot hebt, zou je zelfs "abnormaal nieuwsgierig" worden :-)

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”