Ik zou graag weten als er 2 of meerdere slachtoffers zijn bij1 persoon, mogen zij elkaars proces-verbaal inlezen en hiervan kopiën nemen?
Kan iemand mij hierin verder helpen? Alvast bedankt.
Bedoelt u elkaars verhoor? Er wordt namelijk maar 1 proces verbaal per feit opgesteld en niet per slachtoffer. En ja, elk slachtoffer heeft toegang tot heel het proces verbaal
Beste,
U hebt gelijk, het is elkaars verhoor. Hierin zat ik mis.
Ik heb altijd gedacht dat je dit verhoor privé doet, en dat andere hiermee geen zaken hebben. Aangezien je ook privé dingen verteld dan.
En nu kan iedereen toegang hebben hiervoor en foto's van nemen? Dat lijkt me in mijn ogen niet correct.
Voorafgaand aan uw verhoor zijn uw rechten en plichten conform salduz categorie 1 aan u kenbaar gemaakt. Die zullen op het eerste blad van het verhoor staan. Salduz categorie 1 is de categorie waarin slachtoffers en getuigen vallen. 1 ervan is dat uw verklaring als bewijs in rechte kan gebruikt worden. Dit wil zeggen dat uw verklaring aan het dossier wordt toegevoegd. Het wordt deel van het dossier. Zelfs de verdachte heeft toegang tot de verklaringen van slachtoffers.
Je kan het digitaal tegenwoordig.