Slagen en verwondingen

Lieveronbekend2020
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Slagen en verwondingen

#1 , 23 aug 2023 09:00

Dus er is iemand van dezelfde buurt die een klacht heeft ingediend omdat ik hem een vuistslag heb gegeven. Echter deze persoon viel mij al meerdere keren voor dit incident lastig. Op beelden is ook te zien dat hij de confrontatie opzoekt en ik hem in eerste instantie probeer te negeren. Tot hij weg stapt en iets zei over een familielid. Toen heb ik hem een vuistslag gegeven en heeft hij de politie gebeld. Ik heb een blanco strafblad ik werk vast etc. Houden ze hier rekening mee? Hoe gaat dit verder? De agent die mij verhoorde zei als dit de eerste keer was wordt dat meestal niet echt hard aangepakt..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 26 aug 2023 17:35

Wat de vroegere feiten betreft die hebben niets te maken met de vuistslag 'opzettelijke slagen en verwondingen' die u op dat ogenblik hebt toegebracht.
U was aan het weggaan blijkbaar maar op een mondelinge 'mededeling' draaide u terug en gaf een slag.
Dus u had de kans om gewoon verder te gaan en niet terug te gaan en te slaan.

Die agent heeft zulke uitlatingen niet te doen is niet zijn taak of bevoegdheid (hoe goedbedoeld maar fout het ook moge weze). Politieambtenaar dient zijn of haar mening voor zich te houden.

Er zijn in dit soort zaken genoeg vonnissen rechtsleer en rechtspraak.

Franciscus

#3 , 26 aug 2023 17:40

Wat u moet doen is de nodige bewijzen verzamelen eventueel beelden en aangifte bij politie doen.
Zie ook mijn privé bericht.

Reclame

DavidS_Sipli

#4 , 20 apr 2025 16:26

Maat, godzijdank voor bodycams. Alhoewel dat ge de smeerlappen nog op camera moogt hebben ze zullen het nog afstrijen.

Franciscus

#5 , 22 apr 2025 10:04

En wat wil u bewijzen.....
Politie stelt PV op... zij waren er bij de feiten niet bij dus zijn het verklaringen.
O.M. bekijkt de zaak en beslist of er al of niet vervolging kan gebeuren.
Niets belet u om via burgerlijke partijstelling zaak toch voor correctionele rechtbank te brengen..
Of staat op die bodycams het ganse gebeuren???

Indien dat zo is begin dan een eigen topic over uw zaak.

DavidS_Sipli

#6 , 23 apr 2025 10:53

Zeg het anders met wat meer attitude, zo geraak je ook zeer ver.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”