Beste Juristen
Wij zouden gaarne informatie willen inwinnen wat onze opties zijn en of het instellen van een raadsman op de situatie hieronder zinvol is of niet.
In Augustus hebben wij via 2dehands een voertuig van een particulier aangekocht, dewelke bij inschrijving DIV geseind stond en nadien gestolen bleek.
Tijdens de koop van de auto is er een verkoopovereenkomst met deze oplichter gemaakt waar de prijs van 22.000 euro werd vastgelegd. Tevens werd het rijksregisternummer van zijn valse Belgische identiteitskaart hierop gedocumenteerd.
Zodoende bij lokale politie contact opgenomen en deze hebben na het verhoor de auto in beslag genomen.
Ikzelf heb het 2dehands account van de verkoper destijds telkens in de gaten gehouden en ineens werd er na een 3 tal maanden een nieuwe auto te koop gezet. Om een lang verhaal samen te vatten; ik heb een nieuw account aangemaakt en een afspraak met de oplichter ingepland. Zodanig lokale politie waar de afspraak was gebeld en na lang bellen zag de recherche wel potentieel om mee te gaan naar deze afspraak. Zodanig werd dezelfde oplichter gearresteerd en de nieuwe PV gelinkt aan mijn PV.
Vandaag heb ik van de politie dewelke de misdadiger met mij in de kraag gevat heeft bericht gekregen dat ze nu de originele PV van het parket Limburg willen overhalen naar parket Brussel en er Zodanig 1 dossier van te maken. Tevens kreeg ik nu van mijn lokale politie bericht dat ze de oorspronkelijke PV nu naar de magistraat gaan doorsturen dewelke dan gaat bepalen of wij het voertuig eventueel weer als eigendom mogen gaan beschouwen. Afhankelijk of dan beslist wordt of het voertuig ten goeder trouw gekocht werd, waar de lokale politie wel vrij zeker van is adhv de getoonde bewijsstukken.
Aangezien het hier om wel wat geld gaat en de dader nu bekend is en voorlopig noch achter de tralies zit hoop ik dat jullie ons in goede banen kunnen leiden om de kans op schadevergoeding of het terugkrijgen van de auto te maximaliseren.
Alvast bedankt voor eender welke input.
Ik heb geprobeerd het zo beknopt mogelijk te houden, indien er bepaalde zaken niet duidelijk zijn hoor ik het graag.
Mvg
Familie Daelen