Huisvredebreuk

Gebruikersnaam_2000
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huisvredebreuk

#1 , 25 feb 2025 09:41

Beste,

Eeven een korte schets:

Op een maandag moesten er werkzaamheden worden verricht in het huis van mijn oma, die in het ziekenhuis lag. Daarom had mijn broer de huissleutel nodig. Al een paar dagen vroeg ik hem om de sleutel en uiteindelijk zei hij op zondagavond: "Kom hem maar halen, hij ligt onder de deurmat."

Toen ik daar aankwam, vond ik alleen zijn huissleutel onder de mat. Ik kon mijn broer niet bereiken, dus ging ik naar binnen om te zien of de huissleutel ergens anders lag of hing. Na slechts drie stappen binnen te hebben gezet, ontsnapte de hond van mijn broer naar buiten. Ik ging meteen achter de hond aan en probeerde hem te vangen.

Ik belde aan bij de schoonzuster van mijn broer, die recht tegenover woont, om te vragen of zij de naam van de hond kende. Ze wist de naam, maar omdat mijn broer tussen de velden woont en het pikkedonker was, was het hopeloos om de hond nog te vinden.

Ik verwittigde mijn broer meteen dat zijn hond was weggelopen. Daarna ging ik snel weg omdat ik nog naar mijn oma in het ziekenhuis moest en het bezoekuur bijna voorbij was.

Nu beschuldigt mijn broer me van huisvredebreuk. Het moet ook vermeld worden dat mijn broer me nog geld schuldig is en dat er een rechtszaak hangende is.

LeenW

#2 , 25 feb 2025 09:44

Uw broer heeft u geen toestemming gegeven zijn woning te betreden, dus de klacht lijkt mij terecht.

Gebruikersnaam_2000
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 feb 2025 09:49

Ik ben natuurlijk wel bang voor de consequenties. Ik ben nog nooit in aanraking gekomen met het gerecht. Ik heb zelf ergens het gevoel dat hij mij probeert te 'framen'. Hij wist dat ik dringend die sleutel nodig had. En hij wou die sleutel niet afgeven. Ik vroeg er al dagen naar.

Zijn vrouw heeft mij daarna trouwens ook nog achtervolgd op de autosnelweg, wat heel gevaarlijk was, en ze heeft staan bumperkleven.

Echt een heel gedoe. Hij is ook een zware alcoholist en zij is lichtjes mentaal gehandicapt.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”