Dag juristen,
Een tijdje geleden heeft een persoon waarmee ik op een paar dates ben gegaan mij laten weten het daten stop te willen zetten.
Uit frustratie en diepere problemen heb ik een paar dagen later de persoon via een valse naam gecontacteerd op een site die deze persoon gebruikt om werk te zoeken, met het voorwendsel van een mogelijke jobaanbieding. Ik heb daarbovenop ook nog contact gemaakt via een ander gsm nummer, opnieuw gebruik makend van dezelfde valse naam. Er is geen sprake geweest van intimidatie of bedreiging. Er is ook geen fysiek contact opgezocht.
De dag hierop heb ik de ernst van de zaak ingezien en uit schuldbesef de persoon in kwestie geïnformeerd over bovenstaande feiten en ook mijn persoonlijke gegevens gedeeld. Sindsdien is er geen contact meer geweest.
Ik acht de kans vrij groot dat de persoon klacht zal neerleggen bij de politie. Mijn vraag is nu of jullie denken dat dit tot vervolging zal leiden? Ik zie de ernst van de zaak in en ben bereid mijn verantwoordelijkheid op te nemen, maar hoop gezien het eenmalig voorkomen van de feiten, het stopzetten van communicatie, en gebrek aan beledigingen, intimidaties of bedreigingen dat dit niet zal leiden tot een strafrechtelijke veroordeling.