second opinion

maruse
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

second opinion

#1 , 23 apr 2024 19:17

Beste allen,
Ik had graag even een soort van "second opinion" gehad.

Iemand uit de kennissenkring heeft een klacht tegen mij ingediend.
Desondanks dat ik alle beweringen kan tegenspreken met bewijzen, blijft de onderzoeksrechter moeilijk doen.
We zijn ondertussen 16 maanden verder en er zit maar geen schot in de zaak.

Ik zou graag bijkomende onderzoeksdaden verrichten, maar daarvoor dien ik natuurlijk inzage te krijgen in het dossier.
Dat werd een eerste keer na 6 maanden geweigerd door de onderzoeksrechter met de sumiere omschrijving: weigering wegens noodwendigheden.

Mijn advocaat heeft aangeraden om het zo te laten en niet in beroep te gaan. 6 maanden is immers geen aborname termijn.
Na 14 maanden heb ik mijn advocaat gevraagd opnieuw inzage te vragen.
Uiteraard terug geweigerd met dezelfde reden, namelijk noodwendigheden.

Ik heb mijn advocaat gevraagd om in beroep te gaan tegen deze beslissing.
Mijn inziens wordt er gewoon tijd gerokken tot in het oneindige.
Blijkbaar zou die onderzoeksrechter slechts enkele huizen van de aanklager wonen, maar of er daar een verband is, is moeilijk aantoonbaar natuurlijk en niet bruikbaar volgens mijn advocaat. Wat ik wel wil geloven natuurlijk.

Echter,
Op ons beroep komt er weer geen antwoord. Dit antwoord moest via de Kamer van Inbeschuldigingstelling komen als ik het goed begrepen heb.
Maar we zijn ondertussen 1 maand verder en daar kwam tot op heden dus geen reactie op.
Terwijl, als ik het goed opgezocht heb, er een beslissing moet genomen worden binnen de 15 dagen.
Dat is dus ofwel niet gebeurd, ofwel brengen ze mij niet op de hoogte.

Mijn advocaat is nu voor twee a drie weken op reis, maar ik had graag geweten of dit allemaal klopt natuurlijk en wat ik eventueel kan ondernemen of voorstellen aan mijn advocaat? Hij zegt van te wachten en te wachten, maar dat wachten raakt stilaan op bij mij.

Dank om mij jullie suggesties even door te geven.

Reclame