buren ontvreemden mijn pakjes weet echter niet welke buren

stephanieke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

buren ontvreemden mijn pakjes weet echter niet welke buren

#1 , 27 jan 2023 19:50

al 3 maal kreeg ik bericht van pakje bezorgd maar wanneer ik beneden kom zijn ze verdwenen. Dit geeft telkens ellende met de firma's , ik ben trouwens meestal thuis en niet altijd word er aangebeld. Dit neemt niet weg dat dit diefstal is. Het ergste dat ik vind dat ik mijn buren miskijk omdat ik niet weet wie die doet en als ik navraag ga doen zoals de Bpost bv vraagt dan weet niemand van iets.
Wat kan ik hier aan doen? Klacht neerleggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2221
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jan 2023 19:57

Eigenlijk is het jouw probleem niet. De verkoper is verantwoordelijk tot je jouw pakje in ontvangst neemt.

Hij kan dit verhalen op de bezorgdienst. Deze zal moeten aantonen dat ze het pakje aan jou bezorgd hebben, niet voor de deur achtergelaten of bij één van je buren.

Via meeste bezorgdiensten kan je tegenwoordig ook aangeven wat er met je pakje moet gebeuren als je niet thuis bent. Meestal is dit naar een ophaalpunt in de buurt sturen.

Franciscus
Berichten: 38479

#3 , 28 jan 2023 00:21

Aangifte indienen bij politie.
Met buren als in appartementsgebouw ?
Is er een camerasysteem?
Politie kan die beelden opvragen - laat syndicus of RvME als die toelating hebben de beelden bekijken en klaarzetten bij politie.

Reclame

iota
Berichten: 830

#4 , 28 jan 2023 15:25

Ik zou zeker niet naar de politie stappen en buren mogelijk vals beschuldigen!
Zoals hierboven al gezegd, is het uw probleem niet. De verkoper moet zorgen dat u de aankopen ontvangt, punt.

Het gebeurt regelmatig dat bezorgers hun ronde niet af krijgen en overgebleven pakjes dan maar aanduiden als geleverd. Of zogenaamd langs zijn geweest, maar u was niet thuis. Terwijl er zeker weten niemand heeft aangebeld.
Al meermaals meegemaakt dat zo'n pakje dan later toch opeens wordt geleverd - of niet, dus.

LeenW
Berichten: 12770

#5 , 28 jan 2023 15:34

Akkoord met hierboven, de diefstal is het probleem van de verkoper, niet van u. Tenzij u akkoord bent gegaan om de pakjes op die onveilige plaats af te leveren.

Franciscus
Berichten: 38479

#6 , 28 jan 2023 19:58

Er moet niemand verdacht worden buiten de spreekwoordelijke onbekenden.
In BE is het de taak van politie van misdrijven op te sporen.
Op de wijze dat ik heb geschreven kan politie mogelijke camerabeelden opvragen.

In een mij gekende zaak werd na de aangifte op de beelden duidelijk gezien dat er niet correcte daden werden gesteld door afleverbedrijf. een kleine 10' na dat hij pakje in de voorhal had geplaatst kwam er iemand binnen scheurde het pakketje open en nam het dure voorwerp eruit

Qua consumentenrecht is het idd. meestal een zaak van verkoper maar er wordt dikwijls gevraagd naar een PV.

Sirkii
Berichten: 5365

#7 , 05 feb 2023 05:53

Bpost: laat het pakje leveren in een afhaalpunt. ….

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”