Veroordeeld op basis valse verklaringen, later vrijspraak bekomen..

Mich01
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Veroordeeld op basis valse verklaringen, later vrijspraak bekomen..

#1 , 24 nov 2022 11:51

Geachte(n),

Ik ben in 2021 onterecht veroordeeld op de Correctionele rechtbank op basis van valse getuigenverklaringen, en met name voor Opzettelijke slagen en verwondingen met een arbeidsongeschiktheid tot 4 maanden. Feiten gebeurden in 2020.

Mijn belager had als getuigen zijn eega en een koppel dat syndicus was tot ik dit vanwege onregelmatigheden en het mij niet toestaan inzage te verkrijgen in de boeken, ik dit beheer heb laten beeindigen via het Vredegerecht. Er was wrok. Tevens hebben beide koppels jarenlang moeite gedaan mij tot een verkoop van het eigendom aan te zetten. Dit in de vorm van overlast, pesterijen, laster, belaging, vandalisme, agressie, bedreigingen, enzovoorts.

Beweerdelijke getuigen hadden zodoende een rekening te vereffenen met mijn persoon, tevens hebben deze mensen de historiek en correspondentie van 2013 tem. 2019 uit de boeken van het gebouw gehaald, alvorens deze aan de aangestelde syndicus te overhandigen. Dit om het negatieve beeld dat er bestond te wissen.

Uiteindelijk escaleert de situatie na pesterijen in 2020, en is er sprake is van huisvredebreuk met wederzijdse geweldpleging. Mijn belager had 3 beweerdelijke getuigen, die letterlijk met 3 verschillende en afwijkende verklaringen afkomen. Mijn belager, op het moment van de feiten buiten zinnen, heeft zijn verklaring gebaseerd op de verklaring van zijn eega.

November 2021 kan ik een opname maken van het koppel (Ex-syndici) op de gemeenschappelijke hal, waaruit hun motieven kenbaar worden. Ik ben met deze opname naar de politie gestapt, waar ik te horen kreeg dat dit niet strafbaar was. Later bij het opvragen van documenten in openbaarheid van bestuur, lees ik dat de personen die op de opname te horen zijn; NOOIT werden verhoord in het dossier?! Vreemd daar ze in het dossier wel vernoemd worden als "getuigen". Deze opname werd zodoende nooit als bewijsstuk aangeleverd.

In 2022 ben ik in Hoger beroep vrijgesproken op basis van de aangeleverde bewijsstukken.

Ik ben op de hoogte gesteld, dat men tegen de politie mag liegen. En uit de in openbaarheid van bestuur opgevraagde P.V.' s kon ik opmerken dat de tegenpartijen hier met graagte gebruik van maakten, elkaar indekken en de leugen(s) niet schuwen. (Klacht voor belaging in groep, verduisteren documenten, laster).

Mijn feitelijke vraag: Is het strafbaar, valse verklaringen af te leggen tegen de politie, met als doel het feitelijke slachtoffer als dader te bestempelen, deze in een slecht daglicht te stellen, met als doel deze onterecht te laten veroordelen in een correctionele zaak? Deze vervolgens tot een verkoop van het eigendom aan te zetten door middel van een hoge eis tot schadevergoeding.

Momenteel is mijn rechtsbijstand in overleg met mijn raadsman om de mogelijkheid tot schadevergoeding te bekomen aan het bekijken. Indien een eventuele klacht neerlegging voor valse verklaringen dit zou hinderen of verstoren, stel ik mijn klacht uit.

Graag had ik hierin verduidelijking gehad,

Ik kijk uit naar jullie advies, alvast bedankt,

Mich

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 24 nov 2022 12:09

Het is toegelaten tegen de politie en tegen de rechter te liegen.
Men mag altijd en overal liegen... maar;
Dat kan gevolgen hebben.
Gezien u in beroep bent vrijgesproken had u zich daar al (via uw advocaat) burgerlijke partij kunnen stellen.
U kan dus op uw beurt een procedure beginnen wegens lasterlijke aangifte - laster en of eerroof.
Dit is eveneens voor de strafrechter met daar dan ineens uw burgerlijke partijstelling en vraag tot alle mogelijke vormen van schadevergoeding.
Kosten procedure - morele - psychische - fysieke enz enz.

Had beter eerst verder gelezen in uw post ... laat uw advocaat met rechtsbijstand dat eerst verder bekijken dan starten die de procedure wel op en kan u daarmee verder werken.

Mich01
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 nov 2022 12:59

Dank u wel Franciscus :)

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”