Belemmering verkoop vastgoed

Deux-Acren
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Belemmering verkoop vastgoed

#1 , 23 nov 2021 16:17

Beste,

Mijn buurman belemmert de verkoop van mijn vastgoed. Hij bedreigt de makelaars via telefoon en email, spreekt potentiële kopers op straat aan, verspreidt valse geruchten over de staat van mijn eigendom aan zijn klanten en brengt zelfs schade aan (verschuiven dakpannen) aan mijn eigendom. Is dit strafbaar? Kan dit zomaar? :?

Met vriendelijke groeten,
SN

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 23 nov 2021 17:11

Dat is zeker strafbaar - maar kan u dat bewijzen?
Aangifte doen van die feiten met bewijzen bij politie.

Deux-Acren
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 nov 2021 17:51

Dat is inderdaad een bijkomende vraag. Hoe kan ik dat laten vaststellen? En wil ik daar wel anderen bij betrekken als getuige? De emails naar de makelaar en de beledigingen en bedreigingen aan mijn adres heb ik uiteraard wel, maar is dat voldoende?

Welk type misdrijf is dit dan?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 23 nov 2021 20:39

Kan belaging zijn en of laster en eerroof of een aanverwant misdrijf .... maakt niet zoveel uit is tenslotte de rechtbank ten gronde die bepaald waarvoor er een straf zal uitgesproken worden.

De bedreigingen moeten vb wel voldoen aan de elementen die voorzien zijn in het strafwetboek. u kan zich bedreigd voelen maar dat wil nog niet zeggen dat het strafbaar is. Maar kan dan wel weer belaging zijn....dus gewoon alle elementen best in een chronologische file met alle teksten aan politie overmaken. Als bijlagen aan uw verklaring laten opnemen. In uw verklaring uiteraard verwijzen naar bijlage één : afdruk mail bijlage twee telefoongesprek uitgeschreven dd 1.2.2021 enz.

Uiteraard hebt u alle originele stukken bij die moet de politie wel gezien hebben en kan de opsteller schrijven dat hij de originele teksten enz gezien heeft. U dient die wel bij te houden op originele drager.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”