ex-vriendin strafbare feiten

Persoon X
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

ex-vriendin strafbare feiten

#1 , 04 mei 2021 19:32

Dag allemaal,

Ik had graag wat advies gehad van jullie omtrent de strafbare feiten die mijn ex-vriendin heeft gepleegd,
zal het zo mogelijk proberen te formuleren.

Onze relatie liep dus op de klippen en dit kon persoon A niet mee omgaan en begon bij te chanteren om zich zelf van het leven te beroven indien ik niet terug naar haar zou gaan of ik niet persoonlijk naar haar ging gaan.
ze heeft dit meer dan een maand aan stuk gedaan, vrijwel elke dag....
Ik belde natuurlijk ook meteen de politie om dit te melden dat deze persoon zich van het leven ging beroven indien in niet in ging om haar eisen.
ik heb in totaal 6x de politie moeten bellen om deze dergelijke feiten aan te geven.
Persoon A gebruikte dan ook nog een nep account op FB om zich voor te doen als de beste vriendin van Persoon A met foto's die ze van een vriendin gebruikte om zich als deze persoon voor te doen.
Dus persoon B die ook persoon A is heeft 3x gezegd dat persoon A een zelfmoordpoging had ondernomen,
De laatste is van 3 weken geleden dat persoon A een wanhoopsdaad had gepleegd door onder een trein te springen.
Ik heb dan ook verschillende instanties gebeld, maar dit was dus allemaal een grap...
net al de 2 andere pogingen die zo zogezegd had gedaan, Dit kwam ik te weten van de politie.
Ik heb ook al 2x langs geweest om klacht in te dienen tot zo ver is het nog niet gekomen, momenteel is hij nu ook in verlof.
Ik heb dan de melding gemaakt van belaging ik wordt al sinds sinds begin april belaagd door deze persoon,
De politie heeft 2 weken geleden contact opgenomen met deze persoon en gezegd dat ze mij moest gerust laten maar tot op heden is dit het geval niet.
69 oproepen in 3 weken tijd zowel overdag als s'nachts waarvan meer dan de helft anoniem..
Ik heb ook vandaag het document ontvangen die dit kan bevestigen.
Ze is nu uit op wraak omdat ik al reeds 3 weken op niks meer antwoord en zit ze mijn naam overal zwart te maken zoals vorige week had persoon A een status gezet op FB dat ze er een einde aanmaakt met dank aan mij met mijn volledige voor en achternaam en openbaar.
Dit zijn natuurlijk ernstige feiten waarvan ik mijn slaap volledig laat...

Ik zou dan ook de volgende klachten willen indienen tegen persoon A
* Belaging
* Chantage en afdreiging
* Laster & eerroof

Ik heb reeds 25 pagina's aan de politie overhandigd over te feiten.
Zijn er toevallig nog klachten waaraan ik niet denk?
Natuurlijk zal ik hiermee stappen naar de correctionele rechtbank.
Ze heeft mij zware imago schade bezorgd en mijn naam misbruikt.
Ik ben zelf van werk moeten veranderen...
Natuurlijk moet mijn naam gezuiverd worden en zal ik ook eisen voor een morele schadevergoeding gaan.
Ze heeft ook heel wat vrienden lastiggevallen als mijn familie.

Sorry voor de lange tekst maar zou graag weten wat jullie meningen zijn.

Alvast bedankt voor de nodige moeite allemaal!

Cheers

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 mei 2021 19:56


De laatste is van 3 weken geleden dat persoon A een wanhoopsdaad had gepleegd door onder een trein te springen.
Wat voor nut heeft een klacht nog , na deze zelfmoordpoging? Het onder een trein springen zal hij wel niet overleefd hebben, tenzij die trein stilstond.

Persoon X
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mei 2021 20:33

Er werd nooit een poging ondernomen....
ik heb telkens gebeld en altijd ging het om een misverstand.
Ze probeert mij emotioneel te chanteren.
Dus ze is er nooit onder gesprongen....
toen ik het hoorde via haar fake profiel heb ik meteen de nmbs bekeken en nergens vertragingen en de politie opgebeld ze hebben gaan kijken en ze lag zo gezegd te slapen...
Dus alles wat ze zou gedaan ebben is allemaal één grote circus act.
Mijn vader heeft zelfmoord gepleegd en ze probeert mij op deze manier te raken...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 05 mei 2021 09:45

U kan inderdaad aangifte doen van de strafbare feiten die u hebt aangegeven.
Tevens is er duidelijk een psychische component .

Issued
Berichten: 1227

#5 , 05 mei 2021 11:11

Elke keer aangifte doen van de belaging. Desnoods elke week. Normaal zal het parket dan in gang schieten. Het is niet ongewoon dat dergelijke mensen een straatverbod/contactverbod krijgen opgelegd. Wanneer u aangifte doet ook duidelijk in het verhoor laten opnemen dat dit zware psychische gevolgen heeft voor u.

PS een vals fb account aanmaken is ook een strafbaar feit op zichzelf.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”