Penale boete

Sophie92
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Penale boete

#1 , 01 aug 2020 18:45

Geachte lezers,

Ik heb een vraagje. 2 jaar geleden kwam politie aan ons deur om te vragen of ik een ongeval had met mijn auto die op mijn naam geregistreerd was. Ik was verbaasd want ik reed nooit met de auto omdat ik van mijn EX niet mocht. Dus de dag werd er 20 keren gevraagd of ik het was maar ik verklaarde met zekerheid dat ik het niet was. Mijn Ex had geen rijbewijs en hij was degene die ongeval veroorzaakte dan wegvluchte... s'avond toen mijn EX terug kwam heeft me tot smorgens vroeg geslagen dat ik moet verklaren dat ik het was. Dit deed ik omdat ik nergens heen kan en ging naar politie volgende dag en verklaarde dat ik het was omdat hij beloofd had dat hij de boete zal betalen. De volgende dag zei politie tegen mij je hebt gisteren verklaarde met zekerheid dat jij het niet was waarom ik vandaag nog kwam om te zeggen dat ik het was. Ik durfde niet want mij ex was toen aanwezig.

Nu, 2 jaar later is het te veel geworden! En mijn scheiding procedure opgestart maar de pedalen boete is nog op mijn naam en hij heeft niet betaald en wilt niet betalen omdat die boete op mijn staat. Wat moet ik doen en wat sta ik op te wachten als ik nu mij aangeef dat ik het niet was?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 01 aug 2020 19:22

Dat had je voor de rechtbank moeten doen...
Nu rest je weinig anders dan betalen.
Overheid zal het toch komen halen, met deurwaarders, loonbeslag, beslag op fiscale tegoeden, ...


Eens er een definitief vonnis is, is daar -realistisch- niets meer aan te doen

Er is de mogelijkheid tot herziening, maar voor dergelijke "prul" is dat onbegonnen werk , complex én veel duurder ... zonder garanties.

https://www.crimilex.be/Blog/blog.php?i ... en-worden-

Sophie92
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 aug 2020 19:25

Een onbegonnen werk dus. Bedankt voor de informatie.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”