Bedreiging

kayak
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bedreiging

#1 , 21 okt 2018 20:40

Hallo
Ouders zijn enkele jaren geleden gescheiden, vader heeft iemand anders(al 3 jaar), die ook kinderen heeft.
1 daarvan, 25 jaar oud, zit met mentale problemen: oorspronkelijk drinken,nu ook plotse bizarre uitspraken buiten context, naar de muur staren... uiteindelijk heeft zijn ma hem buitengezet maar ze zorgt er wel zoveel mogelijk voor(eten, wassen...) Ik ben niet de meest sociale, hij zegt ook niet veel. Maar we geven elkaar een vuurtje, doen eens een babbeltje. Niet de beste vrienden maar we accepteren elkaar, dacht ik.

Mijn vader ging onlangs naar zijn huis en werd binnengelaten met "Wat doe jij met mijn moeder, je maakt haar kapot dus ik jou etc". Hij is dan ook direct terug weggegaan.

2j geleden heb ikzelf eens wat verkocht(particulier) aan die persoon, hij wou onlangs zijn geld terug(volle pot :S)... zo gaat dat natuurlijk niet... meneer is niet blij.
Gisterenavond(week na laatste communicatie omtrent verkoop) krijg ik een bericht dat als ik nog 1 maal bij zijn moeder in huis kom ik dood ben.

Ik stuurde dit door naar mijn vader en zijn moeder met de boodschap dat ik hier aangifte van zal doen.

S' morgens kijk ik naar mijn GSM en ik heb een bericht van vader dat zij zelf aangifte zijn gaan doen en dat ik zelf niet moet gaan, politie zal me contacteren. PV ook doorgestuurd gekregen: "Onthuller van schriftelijke bedreigingen ten opzichte van mijn zoon {mijn naam}"

Ik kan hem dit niet kwalijk nemen maar mijn logisch brein zegt dat dit onvoldoende is en bovendien niet correct. Ik vind zijn verklaring ook barslecht, vol verzachtende omstandigheden die naast de kwestie zijn(bedreiging). Niet goed, want enerzijds heb ik oprecht schrik(duidelijk onstabiel), anderzijds wil ik dat die persoon geholpen wordt en normaal kan functioneren, eindelijk.

Ik denk dat ik beter alsnog zelf aangifte ga doen, los van die andere. Dat mijn pa beter gewoon zijn verhaal had gedaan en mij mijn plan liet trekken.

Wat denken jullie?

(excuseer de lange tekst, ik wou context bieden)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38479

#2 , 21 okt 2018 21:47

U doet aangifte en vermeld dat uw vader al een verklaring heeft afgelegd en geeft dan het PV nr..
U bent aangever en slachtoffer.

Gerlof R
Berichten: 11
Juridisch actief: Ja

#3 , 09 nov 2018 16:24

Naar de muur staren, is dat een eufemisme?

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”