PV smaad aan de politie

Damco
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

PV smaad aan de politie

#1 , 16 jul 2018 12:57

Hallo iedereen,

Afgelopen zaterdag na de match België vs Engeland heb ik wat te diep in het glas gekeken
en me vervolgens van men kleinste kant laten zien.

Toen een combi ons passeerde heb ik hen iets nageroepen.
Vervolgens stapten de agenten uit, er volgde een kleine woordenwisseling, ik werd gefouilleerd en moest ik men paspoort afgeven.
De agenten lieten me wel vertrekken maar met de melding dat dit nog een staartje krijgt.

Ondertussen heb ik al telefonisch contact opgenomen om mijn excuses aan te bieden aan de agenten in kwestie,
maar men kon mij enkel bevestigen er een PV is opgemaakt en dit nog wordt opgestuurd.

Ik besef dat ik uiteraard fout was, dit gebeurde ook zonder enige aanleiding en ik neem ook volle verantwoordelijkheid op mij
Maar nu maak ik me toch wat zorgen wat de gevolgen van mij domme actie kunnen zijn.

Kan iemand met wat juridische ervaring me hier wat meer info over geven aub?

bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 16 jul 2018 13:42

Ik dacht dat dit tegenwoordig ook een gasboete werd. Gewoon betalen en daarmee is de kous af.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jul 2018 13:59

'k Zou me er niet te veel zorgen over maken. Het gerecht heeft wel wat beters te doen... Zoals hierboven gezegd volgt er misschien een kleine boete and that's it. Misschien krijg je gewoon, de melding dat het geklasseerd werd, en dan kost het je niets.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 16 jul 2018 15:37

Voor smaad dat denk ik niet is een correctioneel feit en geen GASboete.
Vraag is of het niet als overlast zal behandeld worden door de politie.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”