Klacht neerleggen?

jandewilde1990
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Klacht neerleggen?

#1 , 16 mar 2018 13:05

Beste allen,

Ik heb een vraag betreffende een dispuut met mijn vorige huisbaas. Op 20/12/17 verlieten wij ons vorige huurappartement. Echter hebben wij momenteel een geschil omtrent het onderhoud van de verwarmingsketel. In juli vorig jaar (07/17) vroeg de huisbaas ons 200 € over te maken op zijn rekening voor het onderhoud van de verwarmingsketel. Aangezien wij geen reden hadden om achterdochtig te zijn, verrichtte ik onmiddellijk deze overschrijving. Toen wij echter vroegen of hij ons de factuur kon bezorgen, kwam hij steeds met excuses. Enkele dagen geleden mailde hij ons dan eindelijk een scan van de factuur. Deze bedroeg slechts 130 €. Wij betaalden dus 70 € teveel, en die weigert hij nu terug te storten.

Mijn vraag: kan ik hiervoor klacht neerleggen? Met andere woorden, is er een misdrijf waaronder dit kan ressorteren? (ik denk aan oplichting, misbruik van vertrouwen, ... ?)

Met dank voor elke tip,
Jan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 16 mar 2018 14:12

Dit is een burgerlijk geschil tussen 2 partijen mbt kostenafrekening.
Politie gaat hier niet in tussenkomen.
Wat u kunt doen is de verhuurder met aangetekend schrijven in gebreke stellen om
die 70 Eur terug te betalen.
Verder verzoeningspoging bij vrederechter maar of al dat werk de moeite waard is om na aftrek
van de kosten van uw AS een bedrag van minder dan 70 Eur terug te vorderen lijkt me niet evident. U zal zich ook enkele keren moeten verplaatsen, enz.....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”