belaging

grootjan
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

belaging

#1 , 16 jan 2018 19:59

hallo de school van mijn dochter legt telkens klacht neer bij politie wegens belaging bij iedere mail of bezoek ik doe om antwoord omtrent mijn zorgvragen, waarop school telkens niet of nauwelijks antwoordt.
ik ben dit jaar al 5x naar politie moeten stappen telkens omtrent één of andere zelfs beleefde mail of bezoek,
men legde zonder mijn weten telkens klacht neer wegens belaging, iedere keer ik school vroeg of zij het waren legden ze opnieuw klacht neer wegens belaging.

kan ik daar iets tegen ondernemen wegens valse of ongegronde klachtneerlegging ?

ik begrijp niet, waarom simpelweg mij niet gewoon antwoorden >?

mijn zorgvragen gaan voornamelijk over pesten en discriminatie.

dank bartelt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 16 jan 2018 21:07

Wat is eigenlijk het ganse verhaal.
Want blijven bellen of mailen zonder reden is idd als belaging te beschouwen.
Pesten en discriminatie zijn strafbare waar u bij de politie ook aangifte kan voor doen.

grootjan
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jan 2018 21:51

pesten en discriminatie zijn juist het probleem maar ik kan het niet echt bewijzen.
ik mail of bel niet zonder reden, alle vragen zijn relevant.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 16 jan 2018 22:23

De frequentie en de toon waarop u die mails stuurt en telefoontjes pleegt kan het tot belaging maken, ook als uw vragen an sich legitiem zijn. Ik zeg voor alle duidelijkheid niet dat dit hier het geval is.

Heeft het parket tot nog toe alle klachten geseponeerd?

Ik zou in uw plaats in elk geval op zoek gaan naar een andere school voor uw dochter.
"sowieso" schrijf je zo.

grootjan
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jan 2018 23:26

ja ze hebben steeds geseponeerd, men misbruikt mi de wet op belaging

kan men eeuwig straffeloos klachten acteren ? want ik moet wel iedere keer gaan uitleggen.

mijn dochter heeft al verschillende scholen gedaan en is nog maar 10, telkens met ontbindende voorwaarden , school zegt niets maar opeens stopt het traject na 6 maand, is nu al 3 keer zo; telkens zelfde verhaal, ze heeft ass.
3 scholen in 3 jaar

telkens ik vragen stel gaan ze naar politie. wettelijk doet school niets verkeerd ik sta machteloos

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 16 jan 2018 23:32

En wat doet het CLB van die scholen???

grootjan
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 jan 2018 00:10

is telkens een nieuw clb en die antwoorden niet

Franciscus
Berichten: 38599

#8 , 18 jan 2018 16:30

Zijn zaken die heel vreemd zijn .
Als u een ouder bent en niet uit de ouderlijke macht ontzet moet een CLB antwoorden als de ouders dat vragen.
Bij mijn weten zal een leerlingendossier wel worden doorgestuurd.
Zeker met iemand met ASS autisme spectrum stoornis.
Er zijn diensten waar de CLB en scholen kunnen naar doorverwijzen.
Ik neem aan dat het bij een school moeilijk ligt maar een CLB moet toch beter weten.
vb in Antwerpen https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... yyzCv0n5su.
Ik weet zelf een kinderdagverblijf voor autistische kinderen in Antwerpen.
ASS is een type 9.

Didymus
Berichten: 2061

#9 , 18 jan 2018 16:54

ja ze hebben steeds geseponeerd, men misbruikt mi de wet op belaging

kan men eeuwig straffeloos klachten acteren ? want ik moet wel iedere keer gaan uitleggen.
Dit zijn mogelijk lasterlijke aangiftes, wat op zich een misdrijf is. U hoeft het daar dus niet bij te laten, maar ik zou u wel aanraden om hiervoor een advocaat onder de arm te nemen.
"sowieso" schrijf je zo.

grootjan
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 jan 2018 11:20

nu vernomen dat school mijn dochter tijdens turnles buiten hebben geplaatsts als straf in haar kort hemd en turnbroek terwijl het buiten 3 graden was, ze heeft daar drie kwartier gestaan bibberen, dit kan toch niet meer ?

Blaatpraat
Berichten: 3794

#11 , 19 jan 2018 16:36

Ze kon rondjes gelopen hebben om warm te blijven.

Als ze inderdaad gestraft moest worden, vind ik dit persoonlijk een aanvaardbare straf...

Didymus
Berichten: 2061

#12 , 19 jan 2018 21:49

Anno 2018 wordt zoiets als mensonterende behandeling of zelfs foltering beschouwd...
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38599

#13 , 19 jan 2018 21:56

Hoe oud is dochter?

Didymus
Berichten: 2061

#14 , 19 jan 2018 23:00

Hierboven staat dat ze 10 is.
"sowieso" schrijf je zo.

Oude Belg
Berichten: 3192

#15 , 19 jan 2018 23:26

Anno 2018 wordt zoiets als mensonterende behandeling of zelfs foltering beschouwd...
We weten alleen wat het meisje zelf gezegd heeft tegen haar ouders, niets meer.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”