aangepaste bewijzen in P.V.

vrcmn
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

aangepaste bewijzen in P.V.

#1 , 13 aug 2017 12:01

Lang verhaal, maar in het kort... langdurige seksuele relatie met een vrouw die fout geeindigd is, ik heb op het einde een paar weken wat overdreven in mail/sms. Ze is zo kwaad geworden dat ze klacht heeft ingediend voor stalking en schriftelijke bedreiging zonder voorwaarde.

Door een "fout" van de advocaat geraak ik aan de bewijzen die ze heeft ingediend. Wat blijkt:
a) ze dient stalking bewijzen in van 2 jaar eerder... ruzies die nadien bijgelegd werden maar waar ze dan juist 1 "ruzie" mail zonder context uitpikt om in te dienen
b) ze past bewijzen aan:
- In een mail thread veegt ze halverwege 1 mail van mij en 1 mail van haar weg omdat die haar niet goed uitkomen, en waardoor de thread nu anders leest
- In een mail thread veegt ze de begin mails weg, zo dat het lijkt alsof ik ben begonnen, terwijl zij eigenlijk begint als men de hele thread bekijkt
- Uit een mail thread "mail-van-haar, mail-van-mij, mail-van-haar", forward ze mijn mail zonder thread naar zichzelf en die dient ze die dan in zonder de andere mails.


Van a) kan ik lasterlijke aangifte maken, ik kan bewijzen dat nadien alles wordt bijgelegd. Wat voor b), ik kom uit bij "deloyale bewijsvoering", maar dat is niet echt een kwalificatie... valsheid in geschrifte, lasterlijke aangifte?

mvg,
Jan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 13 aug 2017 16:55

En hebt u de originele teksten nog op uw PC of zo staan.
Dien deze dan in voor uw verweer.
Normaliter zal in een strafzaak alle door partijen aangevoerde bewijzen dienen overgelegd worden aan tegenpartij.

vrcmn
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 aug 2017 21:52

Ik heb alle mail-threads nog op mijn PC staan, was ook van plan om ze in te dienen. Ben nog aan het overwegen of het zijn maakt om ze ook apart in te dienen als "tegen-P.V." zodat er zeker niet overgekeken wordt. En was me aan het afvragen onder welke kwalificatie het dan zou vallen: valsheid in geschrifte, lasterlijke aangifte, ...

Je krijgt de bewijzen als tegenpartij, maar maar vlak voor de debatten beginnen (nu is het gerechtelijk onderzoek nog bezig). Ik ben aan de bewijzen geraakt omdat ze een kortgeding heeft opgestart (en verloren heeft door incompetetie van haar advocaat). Blijkt dat ze een 100 bladzijden mails heeft ingediend zonder verdere uitleg.

Toen ik tegenbewijzen aan het zoeken was, was het me opgevallen dat ze de stukken die haar niet aanstaan omdat ze haar zaak niet ondersteunen gewoon uitveegt.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 13 aug 2017 22:07

Bespreek dit zeker met uw advocaat wat de beste strategie en tactiek is.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”