Morele schadevergoeding bij uitlokking geweld

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Morele schadevergoeding bij uitlokking geweld

#1 , 28 mei 2017 11:58

Beste,

Een aantal maanden geleden heb ik helaas het recht in eigen handen genomen en mijn stiefvader na jarenlange terreur verrot geslagen met een pijptang.
Over medische kosten doe ik niet moeilijk, de doktersattesten zijn wat ze zijn. Maar als ik kan bewijzen dat het fysiek en verbaal geweld t.o.v. mij al sinds 1998 bezig is en onophoudelijk duurt en meneer zijn blanco strafblad enkel te danken heeft aan de talloze intrekkingen van klachten van mijn moeder en het schuldig verzuim dat ze pleegde, heeft hij dan nog steeds recht op een morele schadevergoeding? En zo ja, moet dat dan een torenhoog bedrag van minstens 3 nullen zijn?! :shock:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 28 mei 2017 12:33

Hij kan dat eisen, u kunt dat aanvechten. Bedrag met 3 nullen noem ik persoonlijk niet torenhoog.

eylis
Berichten: 8842

#3 , 28 mei 2017 12:50

je woont in Nederland? (cfr "pijptang" en "verrot slaan") Want dit is een Belgisch Juridisch Forum, dus we kunnen enkel advies en tips geven mbt de Belgische wetten.

Reclame

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 mei 2017 16:18

Een pijptang is toch geen Hollands woord? Iedereen verwart dit met een Engelse sleutel, maar het zijn wel degelijk 2 verschillende voorwerpen.

En ja, voor iemand die zich in het verleden zelf onophoudelijk schuldig maakte aan fysiek geweld (zo erg dat ik als bechermingsregel bij mijn grootouders geplaatst ben,heb gelukkig nog steeds het plaatsingsattest van Kind in Nood als bewijs), zich zelfs nu nog bezig hield met valse klachten tegen mij in te dienen, en mij helemaal heeft vervreemd van mijn eigen halfbroers en halfzussen, ervoor gezorgd heeft dat ik in de psychiatrie werd opgenomen, etc... vind ik het een regelrechte kaakslag om daar nu nog een morele schadevergoeding aan te moeten betalen! "Bezint eer ge begint" zou ik in dit geval toch niet echt op z'n plaats vinden, heb al genoeg afgezien!
En ja, een symbolische euro zal waarschijnlijk wat weinig zijn, maar enkele honderden euro's zou toch moeten volstaan???

LeenW
Berichten: 12840

#5 , 28 mei 2017 18:21

Dat is niet aan u om te oordelen.

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 mei 2017 19:56

Inderdaad, ik heb geen juridische kennis. En daarom was het net dat ik hier de vraag stelde...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 28 mei 2017 20:02

Je mag niet het recht in eigen handen nemen, deze twee zaken staan los van elkaar.
Je had klacht moeten indienen bij de politie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”