medisch dossier bij vals notarieel testaùment

kamiel7
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

medisch dossier bij vals notarieel testaùment

#1 , 06 feb 2017 17:06

Ik was paramedicus werknemer in een ziekenhuis. Er werd destijds een vals testament opgemaakt bij mijn buurman door een notaris met als begunstigde zijn vriend, kennis van mijn buurman. De testator was stervende en niet meer bij bewustzijn. Hij lag op intensieve zorgen . Het testament werd uiteraard niet getekend door de testator. De behandelende geneesheer weigerde later op vraag van de notaris (na het overlijden van de testator) dit testament goed te keuren wegens onbekwaamheid.
De wettelijke erfgenamen reageerden door de behandelende geneesheer op te roepen om dit ook officieel te bevestigen dat hij het notarieel testament had afgekeurd. DE geneesheer overleed echter schielijk 2 maanden voor hij werd opgeroepen om te getuigen voor de rechtbank.
Om de onbekwaamheid te bewijzen werd dan maar het medisch dossier opgevraagd via een burgerlijke partijstelling van de wettelijke erfgenamen. De hoofdgeneesheer beweerde echter het medisch dossier niet te kunnen terugvinden !!!Het verplicht wettelijk bijhouden van medische dossiers is 30 jaar en de termijn was niet overschreden !
Het gerecht kijkt de andere kant op en vindt geen graten in de verklaring van de hoofdgeneesheer. Mijn advocaat reageert niet.

Wat zijn de mogelijkheden om een medisch dossier toch nog vrij te krijgen als de hoofdgeneesheer het laat afweten (om welke reden ook !) en de advocaat geen initiatief neemt ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 06 feb 2017 17:11

Burgerlijke partijstelling bij onderzoeksrechter die start een gerechtelijk onderzoek en geeft politie opdracht op zoek te gaan.
Enig idee waar de dossiers kunnen gestoken zijn?
Ander personeel dat op de hoogte is waar die dossiers kunnen liggen?
Dat allemaal doorgeven met naam en toenaam aan onderzoeksrechter.
Heeft die dokter geen verklaring afgelegd.

kamiel7
Topic Starter

#3 , 07 feb 2017 11:43

dank voor het snelle antwoord. De hoofdgeneesheer verklaarde het dossier niet meer te vinden. Een personeelslid van het ziekenhuis heeft dit nagekeken en mij doorgegeven dat het dossier er nog wel degelijk aanwezig is. De hoofdgeneesheer heeft dus gelogen. Maar het parket heeft de zaak geseponeerd.
De gevolgen zijn voor mij echter zeer ernstig. Alhoewel ik er niets mee te maken had en enkel 'getuige' was van een misdrijf dat werd gepleegd bij mijn buurman door een notaris en dit ook zo heb doorgegeven aan de wettelijke erfgenaam van mijn buurman, namelijk zijn enige hoogbejaarde zus. Mijn buurman was kinderloos.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”