Schending Privacy

Hutselpot
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

Schending Privacy

#1 , 05 dec 2016 20:02

Beste,

recent heb ik een korte LAT relatie gehad met een gescheiden vrouw.
Ik ben meerdere malen bij haar blijven overnachten.
Enkele weken na het begin van de relatie kreeg ik een sms van een voor mij onbekende nummer. De boodschap was dat ik zijn ex gerust moest laten en dat hij alles wist over mij en mijn "niet al te rooskleurige situatie" :-) .
Ik heb als antwoord terug gestuurd dat hij de verkeerde nummer had.
Ik kreeg een sms retour met de nummerplaat van mijn wagen, eveneens het type, de kleur en de geldigheid van mijn keuringsbewijs. Alle info klopte.
De ex van deze vrouw was toen en tot op heden nog steeds burgemeester.
Ik vermoed dat hij/ iemand bij zijn ex achterom is geslopen geweest en via de politiediensten de gegevens van mijn nummerplaat heeft laten natrekken.

Ik heb destijds klacht ingediend bij comité P.
Het eerste schrijven van het comité P vermeldde dat er nagegaan was in hoeverre er politieambtenaren bij betrokken waren. Er kon geen politieambtenaar iets ten laste gelegd worden maar een kopie van mijn klacht werd overgemaakt aan het parket van de procureur des Konings.
Ondertussen ben ik in het bezit van een uitnodiging tot verhoor salduz I.

Wat moet ik hiervan denken, en waar kan ik me aan verwachten als ik inga op een verhoor?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 310
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 dec 2016 22:11

U kan verwachten dat ze tijdens het verhoor meer informatie trachten te weten te komen om het onderzoek degelijk te voeren.

Hutselpot
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 dec 2016 22:59

U kan verwachten dat ze tijdens het verhoor meer informatie trachten te weten te komen om het onderzoek degelijk te voeren.
Dat is me duidelijk ja.

Ik verwacht dat de politieportal of ANG wel wat (inlog)info heeft gegeven en dat dit een gevolg is...

Reclame

Likes
Berichten: 310
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 dec 2016 11:23

Inderdaad en als er geen dus geen politieambtenaar iets ten laste kan gelegd worden...

DIV en de Keuringsdienst Motorvoertuigen zullen ook wel toegang tot deze gegevens hebben.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 dec 2016 12:31

En sommige belasting ambtenaren heeft ook toegang tot de nummerplaten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38603

#6 , 06 dec 2016 15:02

Gegevens worden tot 5 jaar bijgehouden dus de inloggegevens over u kunnen perfect nagegaan worden.
http://www.lokalepolitie.be/portal/nl/n ... z-wet.html *
*De laatste wijzigingen salduz wet van eind november heb ik nog niet kunnen bijvoegen/opzoeken

giserke
Berichten: 2434

#7 , 06 dec 2016 15:16

Neem onmiddellijk een advocaat onder de arm, want U zal geconfronteerd worden met correctionele feiten gepleegd door die burgemeester.
U begrijpt dat die SMS zeer belangrijk gaat worden voor U? Dus laat U best die GSM nergens rondslingeren. en eerste wat U moet doen, is die SMS met foto's laten registreren, voor dat de flikken na het verhoor gaan proberen U die GSM te ontfutselen of 'in beslag' te nemen.

Het is niet omdat U met de ex van de burgemeester gaat flikflooien, dat die burgemeester via de flikken allerlei dingen mag opvragen, en die agenten daar mogen aan meewerken, en hij U daarmee rechtstreeks mag bedreigen.
Een beetje advocaat dwingt alle betrokken personen tot ontslag. En de namen van betrokken agenten zullen ze ook makkelijk kunnen opsporen, wanneer die burgemeester in ruil voor strafvermindering gaat bekennen wie de gegevens verschaft heeft.
Het parket zal niet kunnen lachen met misbruik van politiegegevens voor privé gebruik.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 06 dec 2016 17:04

via de wet op de privacy (meer info: privacycommissie) kan u opvragen wie toegang had tot uw gegevens. Dan kan u zelf ook mee op onderzoek gaan...

Hutselpot
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 dec 2016 17:36

Neem onmiddellijk een advocaat onder de arm, want U zal geconfronteerd worden met correctionele feiten gepleegd door die burgemeester.
U begrijpt dat die SMS zeer belangrijk gaat worden voor U? Dus laat U best die GSM nergens rondslingeren. en eerste wat U moet doen, is die SMS met foto's laten registreren, voor dat de flikken na het verhoor gaan proberen U die GSM te ontfutselen of 'in beslag' te nemen.

Het is niet omdat U met de ex van de burgemeester gaat flikflooien, dat die burgemeester via de flikken allerlei dingen mag opvragen, en die agenten daar mogen aan meewerken, en hij U daarmee rechtstreeks mag bedreigen.
Een beetje advocaat dwingt alle betrokken personen tot ontslag. En de namen van betrokken agenten zullen ze ook makkelijk kunnen opsporen, wanneer die burgemeester in ruil voor strafvermindering gaat bekennen wie de gegevens verschaft heeft.
Het parket zal niet kunnen lachen met misbruik van politiegegevens voor privé gebruik.
Bedankt voor Uw antwoord. De feiten lijken me dus redelijk ernstig.
Waar/ door wie zou ik best de foto's laten registreren?

Hutselpot
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 dec 2016 17:39

via de wet op de privacy (meer info: privacycommissie) kan u opvragen wie toegang had tot uw gegevens. Dan kan u zelf ook mee op onderzoek gaan...
Dank U voor de tip, ik ga daar mijn licht eens opsteken.

Hutselpot
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#11 , 06 dec 2016 18:01

Net nog eens even de brief Uitnodiging tot verhoor herlezen.
Deze is niet van Comité P maar van Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken.
De befaamde sms'en heb ik op 27 augustus ontvangen, de brief maakt melding van "Mogelijke schending van de privacy tussen 20 en 27 augustus".
Lijkt me dat er toch "iets" gevonden is.

giserke
Berichten: 2434

#12 , 07 dec 2016 00:20

via de wet op de privacy (meer info: privacycommissie) kan u opvragen wie toegang had tot uw gegevens. Dan kan u zelf ook mee op onderzoek gaan...
Ik weet niet of consultatie van persoonsgegevens door politieagenten ook geregistreerd worden zoals consultaties door ambtenaren vb het rijksregister enz...

Likes
Berichten: 310
Juridisch actief: Nee

#13 , 07 dec 2016 08:55

Elke opzoeking van de politie binnen de verschillende databanken wordt opgeslagen

Mozes1234
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#14 , 08 dec 2016 13:20

Neem onmiddellijk een advocaat onder de arm, want U zal geconfronteerd worden met correctionele feiten gepleegd door die burgemeester.
U begrijpt dat die SMS zeer belangrijk gaat worden voor U? Dus laat U best die GSM nergens rondslingeren. en eerste wat U moet doen, is die SMS met foto's laten registreren, voor dat de flikken na het verhoor gaan proberen U die GSM te ontfutselen of 'in beslag' te nemen.

Het is niet omdat U met de ex van de burgemeester gaat flikflooien, dat die burgemeester via de flikken allerlei dingen mag opvragen, en die agenten daar mogen aan meewerken, en hij U daarmee rechtstreeks mag bedreigen.
Een beetje advocaat dwingt alle betrokken personen tot ontslag. En de namen van betrokken agenten zullen ze ook makkelijk kunnen opsporen, wanneer die burgemeester in ruil voor strafvermindering gaat bekennen wie de gegevens verschaft heeft.
Het parket zal niet kunnen lachen met misbruik van politiegegevens voor privé gebruik.
Beste,

waarom zou ik hier een rechtzaak voor starten, behalve voor het feit dat deze persoon/ personen gestraft zouden moeten?
Een advocaat is een dure aangelegenheid.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#15 , 08 dec 2016 13:36

Giserke zal waarschijnlijk vrezen dat men toch nog zal proberen die persoon te laten gaan zonder straf. Door u burgerlijke partij te stellen kan u dit verhinderen en verzekeren dat alles onderzocht zal worden en er meer dan waarschijnlijk iemand correctioneel veroordeeld zal worden.

De gerechtskosten van een advocaat zijn niet min, maar ik zou nog niet noodzakelijk een advocaat hiervoor aannemen. Het lijkt me echter zowel voor u als voor die LAT-relatie van belang dat de partijen die uw privacy aanvielen bestraft worden. Indien u een schadevergoeding zou wensen te krijgen, zal u echter wel best een advocaat nemen, want het begroten van dergelijke schade lijkt me moeilijk...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”