PV opvragen van een ander persoon, kan dit?

Evy12345
Topic Starter
Berichten: 8

PV opvragen van een ander persoon, kan dit?

#1 , 26 okt 2016 13:36

Mijn zus en haar ex gaan uit elkaar.
Zij hadden een samenwoningscontract.
Nu is er een discussie voor de rechtbank betreft de regeling van hun 2 kinderen, 2 jaar en 7 jaar oud.
Haar ex heeft psychische problemen, en mijn zus wil dat aantonen in de rechtbank.

In het verleden, nog voor hun relatie, werd bij de politie PV's opgemaakt voor incidenten door zijn psychisch probleem;
Kan mijn zus deze PV's opvragen bij de politie?
Of hoe kan zij die bekomen, om haar verhaal hard te maken voor de rechtbank?

Ik hoor het graag,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Super0072
Berichten: 81
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 okt 2016 09:16

Zij kan dat niet opvragen. Het zou nog al mooi zijn als iemand het politiekantoor kan binnenwandelen: "Ik ben X, mag ik de PV's van Y inlezen?"

Eventueel via haar advocaat? Geen idee eigenlijk hoe zo iets werkt, maar zelf kan ze het niet

Ice
Berichten: 240

#3 , 27 okt 2016 11:39

Wordt het aantonen van psychische problemen voor de rechtbank aanvaard door haar advocaat verwijzingen te laten maken naar eerdere pv's hierover? Krijgen advocaten inzicht in eerdere pv's als het relevant is voor zijn dossier? Tenslotte gaat het over de veiligheid van de moeder en vooral van de kinderen...

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 okt 2016 13:03

Inzage in een strafdossier, en dus pv's, moet men vragen bij de procureur des Konings. Als (de advocaat van) uw zus melding van deze feiten maakt aan de rechter kan de rechter advies vragen aan de procureur des Konings die partijen en de rechter kan inlichten over deze pv's.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”