DNA staal na een veroordeling

YssDiamond
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

DNA staal na een veroordeling

#1 , 01 jun 2016 20:49

heb onlangs een brief gekregen van de politie gerechtelijke opvolging hierin staat onderzoek afname dna staal na een veroordeling wat betekent dit . ?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Franciscus
Berichten: 38739

#3 , 01 jun 2016 22:22

U bent veroordeelt weigeren is daar niet bij want is een deel van het vonnis. Politie kan dit zelfs onder dwang (laten) afnemen.

Reclame

YssDiamond
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 jun 2016 22:28

dankje wel voor je reactie had eerder iets gelezen http://justitie.belgium.be/nl/nieuws/an ... 2014-07-31

is dit iets nieuws ? en er is iets wat ik niet snap er staat in de brief dna staal na een veroordeling wilt dit zeggen dat ik al veroordeld ben of dat ze iets nieuws onderzoeken ? hartelijk bedankt

YssDiamond
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 jun 2016 22:29

U bent veroordeelt weigeren is daar niet bij want is een deel van het vonnis. Politie kan dit zelfs onder dwang (laten) afnemen.
beste fransicsus snap de brief niet want er staat dna staal na een veroordeling is dit iets uit het verleden waarvoor ik al veroordeeld ?

YssDiamond
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 jun 2016 22:31

U bent veroordeelt weigeren is daar niet bij want is een deel van het vonnis. Politie kan dit zelfs onder dwang (laten) afnemen.
beste fransicsus snap de brief niet want er staat dna staal na een veroordeling is dit iets uit het verleden waarvoor ik al veroordeeld ben en hartelijk bedankt voor de reactie ?

Franciscus
Berichten: 38739

#7 , 01 jun 2016 22:38

Normaliter gaat u nog wel weten waarvoor u veroordeeld bent geweest vermoed ik. Nu komt er nog bij dat sedert de Europol regeling deze profielen ook vergeleken worden met Duitsland -Frankrijk- Nederland -Luxemburg enz binnenkort.
Kan inderdaad enkele jaren geleden zijn.
DNA-wet van 22 maart 1999
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
In art 5. staan de artikels vermeld waarvoor u in de databank kan worden opgenomen.

YssDiamond
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 jun 2016 22:43

Normaliter gaat u nog wel weten waarvoor u veroordeeld bent geweest vermoed ik.
Kan inderdaad enkele jaren geleden zijn.
DNA-wet van 22 maart 1999
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
In art 5. staan de artikels vermeld waarvoor u in de databank kan worden opgenomen.
wel snapte de brief niet omdat er stond na veroordeling waarschijnlijk willen ze mijn dna in de databank zetten had een afspraak bij de politie maar doordat ik onlangs ben verhuisd heb ik deze brief niet op tijd gehad alvast bedankt voor de hulp en een prettige avond verder !!!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”