Chauffeur prostituee strafbaar?

ArnovH
Topic Starter

Chauffeur prostituee strafbaar?

#1 , 17 mei 2016 16:52

Beste leden,

Ben je als chauffeur van een meerderjarige prostituee strafbaar?

Art. 380, lid 1 Sw bepaalt dat hij die, ten einde eens anders driften te voldoen, een meerderjarige zelfs met zijn toestemming, aanwerft, meeneemt, wegbrengt of bij zich houdt met het oog op het plegen van ontucht of prostitutie strafbaar is.

Echter vind ik hier niets over terug in de rechtsleer of rechtspraak..

Groeten,
Arno

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra

#2 , 19 mei 2016 16:46

Beste leden,

Ben je als chauffeur van een meerderjarige prostituee strafbaar ?
Wat denk je zélf, als je het antwoord zélf formuleert ?

Art. 380, lid 1 Sw bepaalt dat hij die, ten einde eens anders driften te voldoen, een meerderjarige zelfs met zijn toestemming, aanwerft, meeneemt, wegbrengt of bij zich houdt met het oog op het plegen van ontucht of prostitutie strafbaar is.

Wat doet een chauffeur van die meerderjarige prostituée anders dan laatstgenoemde meenemen en / of wegbrengen, denkt u ?
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

mbbs1024

#3 , 19 mei 2016 21:10

Is een taxichaufeur die een prostitué vervoert dan ook strafbaar ?
of een buschauffeur of treinbestuurder van een bus of trein waar een prostitué opzit ? en bij uitbreiding nmbs, de lijn, mivb, ......

Als ik die zin letterlijk interpreteer, mag een prostitué zich dus enkel te voet, en met fiets of auto verplaatsen als hij/zij zelf rijdt (van of naar het werk).

Volgens de geest van de wet zal het hier echter eerder over pooierschap gaan vermoedt ik.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 mei 2016 21:44

Als men alleen in die branche werkt en dus vermoedelijk ook niet in orde bent met taxiwetgeving is het wat mij betreft duidelijk.
In de mij gekende cases werden de chauffeurs ook vervolgd en veroordeeld.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 mei 2016 07:49

Veel taxi chauffeurs in stad leven er van, hoe kan men weten dat het een prostitué is, kan ook een dienster van de bar zijn, dit staat toch nergens op .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Juridisch actief: Ja

#6 , 20 mei 2016 08:51

Lees de wet goed:

Als men dus niet kan aantonen dat de taxichauffeur dit moest weten, is er geen probleem. Een taxichauffeur die echter regelmatig "opgezette" vrouwen een uurtje afzet aan een hotel 's avonds laat en dan een uur later ze moet ophalen, zal al goed moeten uitleggen hoe hij dat niet kan weten... En meer dan waarschijnlijk zal men zien dat het vaak over dezelfde vrouwen gaat.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”