Er staat geen artikelnr bij.. Enkel " Oplichting via het internet ".1) Is er een mogelijkheid om op voorhand te weten waar het concreet over gaat? "Oplichting via het internet " is nogal een vage omschrijving.
normaal staat daar een artikelnr strafwet bij- dus welk art is dat? De wet zegt enkel dat de artikels moeten vermeld worden
2) Is het aan te raden nu al een advocaat te raadplegen? Wat gaat hij mij kunnen zeggen als de omschrijving zo vaag is?
Dat moet u weten - internet kan over een website gaan maar net zo goed over iets wat u van het internet geplukt hebt
3) Een hele tijd geleden heb ik een onbekend bedrag op mijn rekening ontvangen, dit zo gelaten en niets verder mee gedaan. Eigenlijk uit het oog verloren. Kan het zijn dat het hieromtrent gaat? Is het dan gewoon opgelost door het bedrag terug te storten naar de rechtmatige eigenaar? Is dit de procedure om een verkeerd gestort bedrag terug te krijgen? Ik dacht dat dit gewoon met een simpele brief van de bank kon gaan.. Maw onverschuldigde betaling die teruggestort dient te worden.
Heeft die betaling iets met het internet te maken?
Er zijn helemaal geen artikels vermeld in de brief.Neen, staat wat de wet heeft aangegeven wat er moet staan.
Zou zeggen art 496 Strafwet of anders 504 e.v. als het iets met informatica te maken heeft.
Ofwel raadpleegt u een advocaat met de u gekende info ( die wij niet hebben)
Ofwel beroept u zich op uw zwijgrecht maar dan weet u nog niets want dan zal politie ook verder niets meer vertellen.
In mijn vorige topic heb ik zeker niets verzwegen. Dit heeft in mijn ogen totaal niks te maken met dit feit? In het vorige topic zijn mijn goederen in beslag genomen en vernietigd, in welke mate is dit oplichting via het internet?Zou het kunnen dat U in uw ander topic zo niet geheel de waarheid heeft verteld, en dat dit daarmee in verband staat?
Ik kan U maar 1 ding aanraden: het heeft geen enkele zin om de waarheid te verbergen bij degene waarbij U juridische raad gaat vragen.
Als U liegt en zaken verdraaid kan je niet geholpen worden. Als ik zo uw andere draad en deze draad lees heb ik het vermoeden dat U: een advocaat nodig hebt, en dat U eens grondig gaat moeten bezinnen over uw levensstijl.
Ik kan je verzekeren dat het niets met vorig topic te maken heeft. Ik heb niemand opgelicht... Momenteel ligt mijn vermoeden nog steeds bij het bedrag dat ik gestort heb gekregen.. Maar dan vind ik het nog vreemd dat het via deze weg moet gaan.Wij kennen U niet, uw dossier kennen we ook niet. We kunnen enkel lezen wat U hier schrijft, en daaruit kunnen we misschien verbanden leggen.
De link tussen internetoplichting en piraterij is nu niet echt zeer klein....
Het gaat om een bedrag van 300 euro... Ik doe regelmatig aankopen op het internet ja, soms zitten daar ook artikelen voor andere bij, dan gaat het bijna alijd over kleding. Maar wat zou dit ermee te maken hebben?versta dat het vreemd is dat u over een "onbekend bedrag" op UW rekening spreekt. Dat bedrag kan u toch onmogelijk onbekend zijn, gezien u toegang heeft tot uw rekeninguittreksels.
Als u morgen 1 miljoen euro gestort krijgt op uw rekening, MOET u zich daar zorgen over maken. Als dat 10 euro is, zou ik er ook geen extra moeite voor doen. Vandaar dat het "onbekend" bedrag bij ons vragen doet rijzen over of u hier alles zegt.
Doet u regelmatig aankopen voor anderen op internet? Dan zou de politie wel iets kunnen vermoeden...