meubelen kwijt , wat nu ?

danny007
Topic Starter
Berichten: 12

meubelen kwijt , wat nu ?

#1 , 16 mei 2015 15:02

tot voor 2 maand had mijn zoon ( die nog inwonend was bij ons ) al zijn inboedel die hij reeds had opgespaard ( meubelen , wasmachine , potten , pannen en noem maar op ) geïnstalleerd bij zijn vriendin haar appartement dat ze had gehuurd op haar naam , maar met het oog te gaan samenwonen . Een maand geleden ontdekken wij dat zijn huidige vriendin een relatie had met één van de werknemers waar ze toen werkte. Om alles wat op zijn plooi te laten vallen hadden ze besloten elkaar even tijd te geven en een weekje elkaar ook niet te zien . Maar nu blijkt dat ze is verdwenen met de noorderzon MET alles van mijn zoon . Niks rest hem nog . Nu hadden we nog contact met haar en ze beloofde alles terug te brengen . Maar reeds 3 keer heeft ze ons voor voldongen feiten gezet en staan we nog steeds nergens. Ik heb wel reeds verschillende PV 's laten opstellen door de politie maar het moeilijke is dat ik zelf alles moet bewijzen dat het wel degelijk van hem is of van ons is . Nu heb ik wel diverse facturen ( meubelen , fiets enz ) maar merendeel zijn zaken die van ouders naar hun kinderen gaan ( zoals bvb potten , bestek , muziek , tv enz ) dit zijn dingen die wij zelf aan ons kinderen schenken en waar dus niet altijd ( nog ) een factuur van is .
Wat kunnen we nu zelf nog ondernemen ? Hoe stel ik een deurwaarden aan om te controleren betreffende ons gerief daar is , ik wel een adres waar maar geen huisnummer . Ondertussen vernemen we dat iedereen haar zoekt zoals het gerecht voor loonbeslag , heeft ze een schuldenlast van circa 30.000 euro , enz ...
wat kunnen we best ondernemen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika
Berichten: 961

#2 , 16 mei 2015 15:20

Sparen voor nieuwe meubels zal het goedkoopste zijn. Zie het als een leerschool voor het leven.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 16 mei 2015 17:00

Een praktisch ipv juridisch antwoord: schrijf het af, laat uw zoon tevreden zijn dat hij aan zo'n 'vriendin' ontsnapt is. U zal inderdaad eigendom dienen te bewijzen; als ze niet wil meewerken kan u een rechtszaak overwegen maar zoals u zelf zegt: indien de persoon met duizenden euro's schulden zit en achtervolgd wordt door een horde deurwaarders dan riskeert het in het gunstigste geval te eindigen in een Pyrrusoverwinning voor de rechtbank en kan u de lange rij schuldeisers vervoegen. Het heeft geen zin om de derde te zijn die een deurwaarder zendt (waarvan u ook de kost nog eens zal mogen voorschieten).

En in 't vervolg alles documenteren, facturen en betalingsbewijzen bijhouden etc.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38771

#4 , 16 mei 2015 21:30

En voor welke feiten heeft de politie dan vervolgd?

danny007
Topic Starter
Berichten: 12

#5 , 16 mei 2015 22:06

heb een pv laten opstellen voor misbruik van vertrouwen en een tweede voor laster en eerroof . de laatste omdat zij de rollen omkeert en mij beschuldigd van diefstal van mijn eigen spullen. Geloof me , dat mens heeft borderline en gelooft in alle verhalen die ze zelf verzint. maar wij staan weeral eens machteloos

Franciscus
Berichten: 38771

#6 , 16 mei 2015 23:29

Hebt u haar dan voor het PV in gebreke gesteld?

danny007
Topic Starter
Berichten: 12

#7 , 19 mei 2015 22:27

wat bedoel je hiermee Franciscus ? ik neem aan dat door middel van de pv's , het parket of de bevoegde diensten wel de nodige acties zullen ondernemen om haar tot inkeer te laten komen en zo mijn spullen terug geeft ?

Meeboo
Berichten: 1493

#8 , 20 mei 2015 13:24

waren de spullen niet van de zoon?

Franciscus
Berichten: 38771

#9 , 21 mei 2015 00:19

Misbruik van vertrouwen is er pas nadat de persoon in kwestie duidelijk is gemaakt via een aangetekend schrijven dat de goederen die hij heeft terug aan de eigenaar moeten bezorgd worden - dit in het kort.
Parket zal zo wie zo die vraag stellen.
Er is pas een misdrijf als alle elementen aanwezig zijn. Het materiële: de goederen , het Immateriële: het (bijzonder -kwaadwillig) opzet : de goederen achter te houden.

danny007
Topic Starter
Berichten: 12

#10 , 22 mei 2015 22:02

ja , het probleem is dat ik de persoon die er met de meubelen en goederen vandoor is niet weet wonen. dus ik kan geen aangetekende brief sturen want ik heb geen adres . de politie weet dat wel maar geeft die natuurlijk niet door . ( begrijpelijk )

Franciscus
Berichten: 38771

#11 , 22 mei 2015 23:36

U stuurt die aangetekende brief naar het laatste officiële adres.
Kans dat hij via de post wordt doorgestuurd.
Vermoedelijk weet de eigenaar van het gehuurde appartement ook naar waar ze is en heeft deze ook een vordering op haar.
Zoon stond niet mee op het huurcontract?
Weet u waar ze werkt .... ook een adres waar u een AS kan naar sturen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”