Bewakingsbeelden verspreiden verdachten

jvssvj
Topic Starter
Berichten: 8

Bewakingsbeelden verspreiden verdachten

#1 , 07 mei 2014 19:26

Beste,

Is er een wettelijk kader rond het verspreiden van bewakingsbeelden om de opsporing te helpen van verdachten?

Men ziet de verdachten de deur forceren en de buit tevens meenemen naar buiten. Hun gezichten zijn duidelijk zichtbaar.

Beelden zijn gemaakt in een winkel.

Bedankt!
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 08 mei 2014 08:15

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140507_060" onclick="window.open(this.href);return false;

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#3 , 08 mei 2014 21:56

Wanneer beelden het bewijs vormen van een misdaad; kan men dan nog van 'verdachten' spreken?
Ja, gelukkig maar. Zolang men niet door een rechtbank is veroordeeld is men verdachte en geniet men dus het vermoeden van onschuld!
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mei 2014 14:24

Hun gezichten zijn duidelijk zichtbaar.
Dan mogen deze beelden niet zomaar openbaar gemaakt worden. U kan beter met deze beelden naar de politie gaan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis
Berichten: 8852

#5 , 09 mei 2014 14:50

repelsteel, de poster stelt een vraag waar hij/zij feitelijke informatie op verwacht. Je kan daarbij natuurlijk ook even je mening geven (als je dan duidelijk aangeeft dat dit je mening is) maar met meningen en informatie door elkaar; kan de poster (die de vraag stelt en dus de materie niet zo goed kent, anders zou zij/hij de vraag niet stellen) echt niet aan de slag....

Franciscus
Berichten: 38739

#6 , 09 mei 2014 17:40

Politie kan beslag leggen op de originele beelden. Beelden mogen niet bewerkt zijn.
Parket en rechtbank beslissen over bruikbaarheid in rechtbank.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”