Jas verdwenen uit vestiaire

ddn1
Topic Starter
Berichten: 1

Jas verdwenen uit vestiaire

#1 , 09 mei 2014 09:55

Onlangs zijn wij naar een galabal geweest met een all in-formule. De vestiaire zat ook inbegrepen in de prijs. Mijn vriend laat zijn kostuumvest daar achter, samen met mijn jas (aparte kapstokken). Toen we naar huis gingen, gaven we onze nummertjes af. Wat blijkt: mijn jas hangt er nog maar mijn vriend zijn kostuumvest is verdwenen. Geen idee hoe dit kan gebeuren als je met nummertjes werkt, tenzij je er dubbel hebt maar ja.. De mevrouw die aan de vestiaire stond, is een buurvrouw van mijn schoonouders. Zij is de maandag daarop nog langsgeweest om te zeggen dat ze hoopt dat er een regeling kan getroffen worden en dat ze die vest desnoods uit haar eigen zakken terugbetaalt. Mijn vriend heeft ondertussen de organisatie gecontacteerd (ook kennissen van hem..). Hun verzekering komt hier niet in tussen. Mijn vriend legt uit dat hij toch graag iets van vergoeding zou zien, komen zij af met het argument dat zij niet verantwoordelijk zijn voor diefstallen. Nu, veel ken ik hier niet van maar ik heb al wat opgezocht en wat ik hieruit begrepen heb is dat je sowieso verantwoordelijk bent wanneer er voor een dienst betaald werd en aangezien de vestiaire inbegrepen was in de prijs, is dit in dit geval dan ook zo? Of ben ik verkeerd? Hebben jullie tips wat we verder zouden kunnen ondernemen? Het gaat hier wel om een kostuum van 500 euro...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 09 mei 2014 10:48

Klopt, als de vestiaire betalend is (of inbegrepen in de prijs, wat op hetzelfde neerkomt), mag men zoveel bordjes ophangen met "wij zijn niet verantwoordelijk voor diefstal of verlies", deze hebben geen enkele waarde, want de organisator heeft een overeenkomst afgesloten en moet deze ook correct uitvoeren. U kan dus een schadevergoeding eisen van de organisatie.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”