Verbaal geweld van een volwassen man tegen mijn zoon (6j)

Mukkie
Topic Starter
Berichten: 2

Verbaal geweld van een volwassen man tegen mijn zoon (6j)

#1 , 27 mar 2014 12:10

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Afgelopen woensdag ging mijn zoon van 6 zoals elke week naar zijn voetbal training.
Hij is een hevig spelertje, soms iets te hevig, maar hoe zijn kinderen van die leeftijd.
Af en toe gebeurt het dus wel eens dat er niet de bal wordt geraakt maar wel de benen van de medespeler. Nu dit zie ik bij meerdere kinderen gebeuren.
De trainer gaat hier dan ook op in namelijk: jongens opgepast: voor de bal gaan.
Toch kunnen ongevalletjes niet altijd vermeden worden.

Nu gebeurde het dat tijdens de training mijn zoon een andere speler raakte en deze af wenend naar zijn papa liep.

Reactie van de papa (deze is ook steeds vrij hevig en zijn taalgebruik in het bijzijn van de kinderen laat zeker te wensen over):
"achternaam van mijn zoon" ; als ik dat godverdomme nog één keer zie, dan gaat ge wat meemaken. En laat ons zeggen dat iedereen rond het plein het gehoord heeft, zo luid was dat.

Ik heb op dat ogenblik niet gereageerd naar hem toe. Weliswaar wel naar mijn zoon.

Nu vrees ik wel dat het hierbij niet zal blijven. Ongelukjes gebeuren nu eenmaal, en aangezien mijn zoon zich volledig geeft, gebeurt het bij hem misschien iets vaker, dus ik verwacht mij nog zo eens aan een tirade, omwille van het nogal opvliegende karakter van die andere papa. Je moet soms eens horen wat hij naar z'n eigen zoon schreeuwt.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik weet dat als ik hem hierover aanspreek, dat ik een tirade zal krijgen, dus vandaar dat ik wil weten wat mijn wettelijke mogelijkheden zijn waarmee ik kan afkomen indien hij dergelijk verbaal geweld niet stopt.
Is dergelijk gedrag strafbaar?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 27 mar 2014 12:26

Trainer - verantwoordelijke club in kennis stellen ... gedrag van die man is er over als er een terechtwijzing moet gebeuren zal die door de spelverantwoordelijke moeten gebeuren.

Kan inderdaad strafbaar zijn ... alnaar gelang wat er gezegd wordt en wat er gedaan wordt

Mukkie
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 27 mar 2014 13:35

Gedaan is er nog niks. Ik verwacht ook niet dat hij effectief iets zal doen, maar toch, het is absoluut geen gedrag dat thuis hoort in een sportvereniging, laat staan bij kinderen van 6 jaar.
Enkel hetgeen ik reeds geschreven heb is gezegd, niet meer.
"achternaam van mijn zoon" ; als ik dat godverdomme nog één keer zie, dan gaat ge wat meemaken. En dan op een zeer agressieve wijze.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”