Gedurende ettelijke maanden ontvingen wij nachtelijke telefoons van een beller met privénummer op zowel ons vast toestel als op mijn gsm.
Na lange tijd hebben wij klacht neergelegd bij politie en de vermoedelijke dader kenbaar gemaakt.
Vorige week ontving ik een schrijven van het Openbaar Ministerie waarin onderstaande tekst te lezen is:
"" Ik heb de eer u te berichten dat de zaak, gekend onder notitienummer ******* onder meer ten laste van **(naam van de door ons vermoede dader)** wegens belaging/stalking vastgesteld is op de terechtzitting van de correctionele rechtbank.
a) Wat de schadevergoeding betreft
Indien u wenst dat de rechtbank uitspraak zal doen over de vergoeding van de door u geleden schade, dient u zich op voormelde zitting persoonlijk of via een advocaat burgerlijke partij te stellen.
De door u gedane klacht is ter zake niet voldoende.
het is belangrijk alle documenten mee te brengen die uw schade kunnen bewijzen.""
Kan iemand mij zeggen of deze brief aantoont dat er effectief onderzoek werd gedaan naar de dader en dat voornoemde persoon effectief werd aangewezen als schuldige?
Heeft voornoemde persoon eveneens een schrijven ontvangen?
Wat zal er in de terechtstelling besproken worden?
Bedankt voor jullie advies.