Ten einde raad.. diefstal of misbruik van vertrouwen

Franciscus
Berichten: 38683

Re: Ten einde raad.. diefstal of misbruik van vertrouwen

#16 , 28 jun 2013 17:21

Cliënt kan zich alle rechten voorbehouden .... captatio ..... 'captatio benevolentiae' vermoedelijk ...wil zeggen dat u beroep hebt gedaan op zijn/haar/hun welwillendheid.
Als het is zoals u beschrijft ...zorgen dat u van die mensen de nodige documenten krijgt want als ze overlijden kan u wel een probleem krijgen.
Zorgt dat alles goed op papier staat.
Wat die borg betreft ...daar vermoed ik van dat u dat vb tgo de bank of een financiële instelling zomaar niet geschrapt gaat krijgen.
Nu als de dochter rechtstreeks naar onderzoeksrechter stapt of via brief Or of pdK wordt er zow wie zo een onderzoek opgestart.
Eerst zal er een klachtbevestiging zijn van de klager (dochter).
Dan zal u of de ouders gehoord worden ... u geeft uw uitleg en hebt de documenten bij en deze worden gekopieerd en bijgevoegd en/of de schenkers worden gehoord ...indien deze de zaak bevestigen dan is de zaak rond en dossier wordt gesloten. Vraag in elk geval een kopie van het PV van verhoor ( staat een nr op) en vraag tevens het dossiernr van de OR of parket (staat op kantschrift)en hou dit goed bij.
Mocht er later terug een probleem zijn kan u altijd verwijzen naar dat nummer.



@Angel87
Wat mijn link betreft eens open klikken staan een ganse reeks van organisaties/plaatsen op waar men terecht kan voor een gratis advies dus alvorens men vb een pro-deo zou aanvragen.
lijstje kan handig zijn om bij te hebben ... :lol:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
missmiss001
Topic Starter
Berichten: 28

#17 , 07 jul 2013 23:22

@Franciscus, bedankt voor uw antwoord, ik heb het berichtje nu pas gelezen. De mama wil niets ondertekenen heeft ze mij verteld maar zegt wel dat ze absoluut niets wil terug vorderen, verteld zij tegen mij. Ik overweeg om klacht neer te leggen bij de politie.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”