Verdachte in Diefstal

peterke007
Topic Starter
Berichten: 5

Verdachte in Diefstal

#1 , 30 mei 2013 15:33

Vandaag werd mijn petekind (minderjarig) door de politie verhoord op zijn werk (brugproject van school), hij was de enige verdachte van de vijf personeelsleden.
Er zou volgens de verdenking 150€ verdwenen zijn, en het vermoeden werd naar hem gedaan omdat hij een aanvraag had ingediend voor jobstudent in de zomer, en dat niet kreeg.
Politie heeft hem dus daar op zijn werk verhoord, niks op papier gezet, omdat hij minderjarig was, maar hem wel enkele vragen gesteld, en gezegd dat hij moest op zijn werk blijven omdat ze thuis zouden komen zoeken,
resultaat : politie komt aan huis , beginnen daar effe gewoon te intimideren, dat hij het gedaan zou hebben, omdat hij zijn vakantiewerk niet kreeg, en dat hij niet meer moet gaan werken.
dan huiszoeking met toestemming, politie lacte ons uit, door te zeggen dat we mogen weigeren, dus mijn bejaarde modr al de schrik op haar lijf, n toch maar toestemming gegeven voor huiszoeking, ze vinden niks, en ze laten niks van papieren of ducumenten achter, ook niet het gehandtekende bewijs van huiszoeking.

Mijn vraag

Wat kan een wat mogen wij nu doen,
Mijn petekind is zijn werk kwijt, en het ergste , in mijn ogen ook al was het maar op basis van verdenking, valselijk beschuldigd.
Mocht hij nu nog zijn werk terug krijgen omdat ze niks vonden, dan nog, zie ik hem daar met tegenzin terug gaan werken,.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38738

#2 , 30 mei 2013 15:50

Er zal toch PV zijn opgesteld... nu minderjarig en werken u spreekt van personeelsleden ....
Ik dacht dat er leerplicht was tot 18 jaar?
Het PV nr kan hij of de voogd/ouders bij het politiebureau opvragen.
Document van huiszoeking moet in bijlage bij het PV zitten... vraag dat men dat naziet en ook de huiszoeking moet duidelijk omschreven in het PV staan.

peterke007
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 30 mei 2013 15:53

Er is geen PV achtergelaten, en Brugproject is gelijk deeltijds, 3 dagen werken, 2 dagen school, weet zelfs niet of er een PV opgemaakt is, de agenten hadden wel documenten bij , maar niks achtergelaten terwijl ik er thans achter vroeg.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38738

#4 , 30 mei 2013 19:09

Pv zal niet zijn achtergelaten gezien dat meestal pas na de vaststellingen wordt opgesteld.
rest zie boven.
Bij heterdaad mag de politie huiszoeking verrichten op de plaats van aantreffen, de woonplaats van de dader (verdachte)......
In dat geval is een bevel is niet nodig - er dient wel onder leiding van een OGP te zijn.
Toestemming huiszoeking laat men tekenen voorafgaand aan de andere aanwezige meerderjarige huisleden en dit document wordt bijgevoegd bij het PV.
Wordt eveneens vermeld IN het PV zelf.

peterke007
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 30 mei 2013 20:06

was niet op heterdaad, alleen op basis van een vermoeden/
en op zijn werk waar er nog 5 mensen werkte...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”