Vlucht naar buiteland

RATM
Topic Starter
Berichten: 2

Vlucht naar buiteland

#1 , 02 mar 2013 15:13

Als iemand in België een strafbaar feit heeft gepleegd en hij verhuist naar het buiteland, zal hij dan in België zijn straf moeten uitzitten of hoe gaat het dan allemaal in zijn werk? Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 02 mar 2013 15:22

Buitenland is wel erg ruim. België is een klein landje en heeft dan ook veel meer buiten- dan binnenland. Over elk land hebt u het?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

RATM
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 02 mar 2013 15:40

Goedemiddag, het zou gaan over Singapore in Zuid-Oost Azië.
Buitenland is wel erg ruim. België is een klein landje en heeft dan ook veel meer buiten- dan binnenland. Over elk land hebt u het?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38683

#4 , 02 mar 2013 19:00

Oei, daar stopt men u zelfs in de gevangenis als men een sigaret op de openbare weg gooit. Als ik me goed herinner hebben ze enkele jaren geleden de zoon van een Belgische diplomaat persona non grata verklaart na het uitspuwen van een kauwgom op de openbare weg. Dat wilde dus zeggen dat hij sito presto uit het land moest en op een vliegtuig naar België werd gezet

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 03 mar 2013 15:04

Ook geen jointje roken in de dagen, of zelfs weken voor uw vertrek. Na vrij lange tijd kunnen er sporen in de urine gevonden worden, en dat is dar genoeg om de doodstraf te krijgen. Ik zou ook eens navragen of je als veroordeelde wel een visum krijgt...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Xastheron
Berichten: 719

#6 , 04 mar 2013 13:38

Ik neem aan dat TS "nog niet" veroordeeld is, maar dat de situatie eerder eentje is van preventieve relocatie...

Er bestaan akkoorden over onderlinge uitlevering van misdadigers en dergelijke, het bestaat er dus uit te achterhalen welk land niet uitlevert aan België en dan daar proberen binnen te raken. Liefst dan nog zonder je daar officieel in te schrijven. Onder mom van een alias. En dan kan het nog zijn dat men TS terug vindt... Zal er dus wat van afhangen wat TS juist uitgespookt heeft...

Kingfisher
Berichten: 483

#7 , 14 mar 2013 14:36

Er is geen uitwisselingsverdrag tssn Singapore en Belgie. U kan alle verdragen hier vinden: http://diplomatie.belgium.be/nl/Verdrag ... verdragen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”