valse beschuldeging van diefstal met geweld en bedreiging

tebya
Topic Starter
Berichten: 1

valse beschuldeging van diefstal met geweld en bedreiging

#1 , 28 feb 2013 18:51

beste,

Heb vandaag een brief ontvangen van de politie dat ik op 5maart wordt verhoord , van wegen een misdrijf die zou gepleegd zijn op 22/09/2012 ... goed ik heb niets misdaan dus ben ik naar de politie zone Mira gegaan de zelfde dag , zij hebben dus het dosier opgezocht en blijkt dus te gaan omwille van een handtas diefstal met een slag in het gezicht ... de dader was niet bekend maar de vrouw ( slachtoffer ) heeft dus namelijk mij aangeduid op foto in de database van de politie ...

ik zelf heb namelijk die dag niet in waregem zelf geweest dus ook nooit een misdrijf gepleegd !
maar ja nu heb ik wel schrik , belgie is ook namelijk het enige land waar je veroordeeld kan worden door verdenking ...

hebben jullie raad voor mij ? heb een vriend die wil getuigen dat ik die dag ook werkelijk bij hem was in Kortrijk en ben ook namelijk die dag in een winkel geweest ( waar ik de uitbader goed kent ) en zijn winkel is met camera bewaking ... dus morgen ook even bij hem voor de beelden te kunnen kopieren als hij ze heeft ...

en nog een laatste vraag voor jullie toe ... ik vind namelijk dat dit niet kan ! dus wil ook wel klacht indienen tegen die vrouw want zij heeft mij nu redelijk last bezorgt ( vriendin kwijt , werk bijna kwijt , moeder contact verbroken ) ... als ik klacht tegen die mevrouw indien wat zijn haar gevolgen + wat kan ik er winst uit maken ? bv : een geldboete ...

Hopelijk kunnen jullie mij helpen !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 28 feb 2013 19:05

"Heb vandaag een brief ontvangen van de politie dat ik op 5maart wordt verhoord"

" wil ook wel klacht indienen tegen die vrouw want zij heeft mij nu redelijk last bezorgt ( vriendin kwijt , werk bijna kwijt , moeder contact verbroken )"


En dat allemaal op één dag?

"de dader was niet bekend maar de vrouw ( slachtoffer ) heeft dus namelijk mij aangeduid op foto in de database van de politie ...

... nooit een misdrijf gepleegd !"



Heeft die vrouw u gekozen uit foto's van de 11 miljoen inwoners van België????????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38739

#3 , 28 feb 2013 19:14

België is niet het enigste land waar wettige vermoedens voldoende zijn hoor.... maar zo ver is men hier nog niet.

U hebt dan aan iedereen gaan vertellen dat u bent uitgenodigd door de politie?
Was op die uitnodiging voorzien dat u voorafgaandelijk een advocaat kan/mag raadplegen?

De fotoherkenning is op basis van een beschrijving en van meerdere foto's van gekenden.
Dus u staat al WEL in de database?

Neen, u kan geen klacht indienen tegen die vrouw.
Het onderzoek ten laste en ten ontlaste wordt door parket gevoerd niet door die vrouw.

U kan vragen dat er een Oslo-confrontatie gebeurd.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”